Zoeken Vraag het forum

Deo in oog

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ik heb vanmiddag per ongeluk deo in mijn oog gespoten… gelijk mijn ook dichtgeknepen en uitgespoeld maar heet bleef prikken. Na 10 min. Verdween dit gelukkig, alleen leek het hierna alsof er veel meer adertjes in het oog zichtbaar waren. Vanaf een uur of 4 tot nu zie ik een beetje wazig met het desbetreffende oog. Gaat dit vanzelf weg of kan ik er beter even naar laten kijken?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Koel je oog met een nat lapje. Wellicht is het raadzaam om ernaar te laten kijken

Reageren
    Aicha

Ik heb ik ook gaat die waarheid uiteindelijk weg?

Reageren
    nar

ik heb ook deo in mijn oog gekregen het prikt enorm

Reageren
    Senna

Ja, ik heb er ook last van.

Iemand nog tips?

Reageren
    John (moderator)

Naar de huisarts gaan

Reageren
    poiu

Het is me ook overkomen, maar met de antwoorden hier, kon ik niet zo veel. Ik heb de huisarts gebeld en die heeft met vergiftigingscentrum gebeld. conclusie:

Minimaal kwartier spoelen met lauwwarmwater. Daarna een kwartier laten rusten en daarna zou het wel weg moeten zijn. Zo niet –> terugbellen.

De stoffen in de deo die ik gebruikte (rexona variant), zouden als het goed is geen schade aanbrengen aan het oog. Maar als je van dichtbij hebt gespoten, kan de druk wel schade veroorzaken, in dat geval, weer naar de huisarts bellen 🙂

Reageren
Reageer op: Deo in oog
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.