Zoeken Vraag het forum

veel op computee gevolgen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kees

hallo

sinds 2009 zit ik al heel eeg veel op de computer, vakanties bijna de heledag vaak ik vroeg me af wat de gevolgen kunnen zijn

ik zie soort van zwarte vlekkeb die doorzichrig zijn weet iemand hoe dit komt

alvast bedankt

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is slecht voor je ogen, maar vooral ook voor je slaap. Probeer niet langer dan 2 uur aaneengesloten achter de pc te zitten. Maak dan een korte pauze van 10-15 minuten. Dat geldt ook voor andere schermpjes.  Je kunt eens naar een opticien gaan voor een gratis oogmeting

Reageren
    Catootje

Proberen toch wat af te wisselen met andere bezigheden. Is lastig, zit zelf ook teveel te computeren. Het kan schelen als je iets van f.lux op je computer zet, zodat je ’s avonds ander licht hebt dat je slaap minder beïnvloedt. Ook zorgen dat je pauzes neemt en voldoende knippert met je ogen. Ook allerlei voedingsstoffen kunnen helpen de schade enigszins te beperken.

Reageren
Reageer op: veel op computee gevolgen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.