Zoeken Vraag het forum

Brandende ogen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Adi

Hallo,

Ik heb nu al een hele tijd last van mijn linkeroog. Ik ervaar hier een constant branderig gevoel waar ik af en toe helemaal gek van wordt. Het is er constant soms wat minder en soms wat meer als ik computer en leer. Als ik ga slapen en mijn ogen dicht doe blijf ik ook een brandend linker oog voelen. Savonds heb ik na een dag studeren ook afwijkingen in de pupillen. Mijn linker pupil blijf dan kleiner dan rechts. Na een tijde trekt dit weg.

Ik ben langs de huisarts, oogarts etc geweest. Alles zag er goed uit in mijn ogen. Wel had ik een iets vettere traanvocht

Ik word er toch wel aardig gek van en vind het ook raar dat het maar bij 1 oog is. Mensen die dit ook hebben en tips hebben? Of weten wat dit is ik hoor het graag want ik het belemmerd m aardig, je bent je gewoon de hele dag bewust van 1 brandend oog

Alvast bedankt

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ben je ook al eens bij een opticien geweest?

Reageren
    Adi

Ja, hier ben ik ook geweest twee weken geleden en vandaag weer. Hij zag een irritatie onder mijn oogleden aan beide ogen en ik had weinig traanvocht. Toch vind ik het raar dat ik de klachten maar aan 1 oog heb, hoe kan dit?

Ook heb ik in de avond als ik bij weinig licht/gedimd licht in de spiegel kijk ik twee verschillende pupillen heb. rechts is groot en links een stuk kleiner na een aantal keer knipperen en licht aan uit is het weer (redelijk) normaal. Dit is ook getest door de oogarts en mijn pupilreflex was goed?

Reageren
    John (moderator)

Dan is het waarschijnlijk toch een droog oog. Ga naar de huisarts en vraag om druppels

Reageren
    Anne

Helpt druppelen met Weleda Ogentroost?> Soms worden ogen (kunst)lichtgevoelig. Dan helpt het dragen van een zonnebril of computerbril. Zet ook het contrast van het laptop- of tabletscherm enz. op 25%. Zelf kreeg ik deze klachten aan beide ogen kort na de covid-vaccinatie. Alsof ik zand of shampoo in mijn ogen had. Ook kreeg ik in één nacht grote wallen onder mijn ogen. De oogarts vond geen afwijkingen. Mogelijk waren de klachten neurologisch te verklaren, ook vanwege een aanhoudend brandend gevoel in benen en beenspieren. De neuroloog constateerde een laag B12-gehalte in mijn bloed en schreef een supplement voor (ik las eens dat de aanmaak van antistoffen na vaccinatie een groot beroep doet op je B12-reserves). Helaas heeft druppelen en B12 niet erg geholpen. Na een half jaar was er wel een verbetering merkbaar en leek het branden zich iets meer naar de huid en oogleden te verplaatsen, maar na een jaar ondervind ik er nog steeds veel hinder van. Mogelijk lopen mensen met een zeer goede gezondheid, waar griep en zelfs verkoudheid geen vast op krijgt, en mensen die hun weerstand boosteren met supplementen, een grotere kans op ernstige en langdurige bijwerkingen omdat hun immuunsysteem overactief reageert en de eigen cellen aanvalt. Het vaccin heeft in elk geval mijn gezondheid flink ondermijnd. Een goede leefstijl zou wel eens het beste vaccin kunnen zijn, en zonder bijwerkingen.

Reageren
Reageer op: Brandende ogen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.