Zoeken Vraag het forum

Brandende ogen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Adi

Hallo,

Ik heb nu al een hele tijd last van mijn linkeroog. Ik ervaar hier een constant branderig gevoel waar ik af en toe helemaal gek van wordt. Het is er constant soms wat minder en soms wat meer als ik computer en leer. Als ik ga slapen en mijn ogen dicht doe blijf ik ook een brandend linker oog voelen. Savonds heb ik na een dag studeren ook afwijkingen in de pupillen. Mijn linker pupil blijf dan kleiner dan rechts. Na een tijde trekt dit weg.

Ik ben langs de huisarts, oogarts etc geweest. Alles zag er goed uit in mijn ogen. Wel had ik een iets vettere traanvocht

Ik word er toch wel aardig gek van en vind het ook raar dat het maar bij 1 oog is. Mensen die dit ook hebben en tips hebben? Of weten wat dit is ik hoor het graag want ik het belemmerd m aardig, je bent je gewoon de hele dag bewust van 1 brandend oog

Alvast bedankt

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ben je ook al eens bij een opticien geweest?

Reageren
    Adi

Ja, hier ben ik ook geweest twee weken geleden en vandaag weer. Hij zag een irritatie onder mijn oogleden aan beide ogen en ik had weinig traanvocht. Toch vind ik het raar dat ik de klachten maar aan 1 oog heb, hoe kan dit?

Ook heb ik in de avond als ik bij weinig licht/gedimd licht in de spiegel kijk ik twee verschillende pupillen heb. rechts is groot en links een stuk kleiner na een aantal keer knipperen en licht aan uit is het weer (redelijk) normaal. Dit is ook getest door de oogarts en mijn pupilreflex was goed?

Reageren
    John (moderator)

Dan is het waarschijnlijk toch een droog oog. Ga naar de huisarts en vraag om druppels

Reageren
    Anne