Goedenavond
2 dagen geleden kreeg ik vage steken in de vagina. Ik ben bekend met blaasontstekingen maar de laatste was alweer jaren geleden. Maar ik weet wel hoe het dus aanvoelt. Ik ging ervanuit dat het een beginnende blaasontsteking was maar doordat de pijn niet zo heftig was liet ik het voor wat het was. Helaas werd het uren later alsmaar erger en erger en kreeg ik ontzettende last van mijn zij en rechteronderkant bij de nier. In één keer werd ik zwak en de pijn werd alsmaar erger. Ik belande op de seh en die hebben mijn urine onderzocht op blaasontsteking. Volgens de arts had ik dat niet en na wat onderzoeken (voelen aan buik, liezen en schaamstreek) concludeerde de arts dat het wellicht toch een urineweginfectie was en kreeg ik een één malige antibiotica kuur. Deze had ik ingenomen maar de pijn bleef aanhouden. Pas na een diclofenac pilletje werd het minder.
Nu 2 dagen later heb ik nog steeds last van mijn zij. Ik kan de pijn enkel onderdrukken met diclofenac. Ik heb ook nog steeds een soort branderige gevoel bij mijn urinebuis. Alhoewel de pijn aanzienlijk wel minder is, heb ik er dus wel nog last van. Nu vraag ik mij af is dit geen nierbekkenontsteking? Of ben ik gewoon ongeduldig en moet de antibiotica nog zijn werk doen?
Ik heb voor de rest geen koorts, en plas wel goed. Eetlust is wel minder maar dat komt doordat ik ook last heb van mijn buik (rechterkant)
Antibiotica heeft sowieso tijd nodig om in te werken, soms werkt het pas als de kuur helemaal is afgelopen.
Bij twijfel over de werking of verandering of verergering van je klachten, neem dan contact op met de huisartsenpost of je huisarts. Dan kan een arts bepalen of er verder onderzoek gedaan moet worden of dat andere medicatie nodig bent.
Suus dank u wel
Ik ben uiteraard (vanwege) de aanhoudende pijn wel terug gegaan naar mijn huisarts en daar kwam die urineweginfectie goed uit de test. Ik heb andere antibiotica gekregen wat nu gelukkih helpt. Alleen mijn urine is op de kweek gezet en de uitslag is dat het negatief is. Dus geen bacterien. Dit is toch best vreemd of kan dit wel?