Zoeken Vraag het forum

Gevoelige mondbodem,

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo !
    Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet uitleggen.. Uhm.
    Onder de tong heb je toch van die speekselklieren, zo’n dik randje is dat.. Nou, ik heb nu al een paar maanden een soort trekkend gevoel daar. Ik dacht eerst dat het van de tong kwam, zo voelde het eerst..maar nu voel ik duidelijk dat het uit de kliertjes komt. Met het oog zie ik geen afwijkingen, geen verkleuringen, niets roods, niets diks. Mijn speekselklieren zijn zelfs misschien te plat ofzo, als ik het vergelijk met andere foto’s op internet. Maar ik heb het idee dat het op het ene moment wat dikker is dan een half uur ofzo later. Is dat normaal?

Ik heb in Juli of Augustus, weet ik niet meer precies, een röntgenfoto laten maken van mijn mond, bij de tandarts. Daar was toen niks te zien. Volgens mij had ik er toen ook wel licht last van..dus een steentje kan het dan al niet echt zijn toch?? En een tumortje ofzo? Ik voel namelijk met mijn vinger op de bodem, en precies in het midden waar dat lijntje zit dat de mondbodem en tong verbindt, daar onder voel ik een soort bobbel wat ook wel gevoelig is als je erop drukt.. maar misschien hoort dat? Als je hard drukt op die plek, voelen jullie dan ook een soort bobbel? Ik moet dus wel flink voelen en drukken om dat bultje op te merken zeg maar..

Nou heb ik de laatste maanden wel meer rare pijntjes waar niets gevonden wordt, dus ik aarzel om de huisarts weer te raadplegen..

Ik ben trouwens geen roker ofzo en ben nog vrij jong. Ben slechts 26 jaar oud, en man.

Oh en ik heb nog een rare vraag! Is het normaal dat als je je tong uitsteek, ik die niet echt stil kan houden? Hij wiebelt een beetje, alsof het een slang is, zo beweegt het. Ik doe dat niet zelf bewust, en zelfs als ik echt probeer hem stil te houden lukt het niet. Is dat normaal?

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

niemand?

Reageren
    John (moderator)

Misschien ben je er iets te veel mee bezig….
    Met het oog zie ik geen afwijkingen, geen verkleuringen, niets roods, niets diks. [quote]Mijn speekselklieren zijn zelfs misschien te plat ofzo, als ik het vergelijk met andere foto’s op internet. Maar ik heb het idee dat het op het ene moment wat dikker is dan een half uur ofzo later. Is dat normaal?[/quote] Ja afhankelijk van wat je eet of drinkt kan dat normaal zijn.

[quote]daar onder voel ik een soort bobbel wat ook wel gevoelig is als je erop drukt.. maar misschien hoort dat[/quote] dat is dus je speekselklier die je voelt. Niets raars. Je moet er alleen zoveel mogelijk vanaf blijven. Anders raakt ze dus toch geïrriteerd.

Dat je ton beweegt als je ze uitsteekt, kan door de spanning komen die je erop zet. Ook stress en spanning kan dat veroorzaken.
    Ik zie eerlijk gezegd geen dingen voorbij komen waarvan ik denk dat je naar een dokter moet.

Reageren
Reageer op: Gevoelige mondbodem,
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.