Zoeken Vraag het forum

Droge mond, witte aanslag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb sinds een week last van een droge mond en witte aanslag op mij tong en zichtbare smaakpapillen vooral achter op mijn tong Wat kan dit zijn? Moet ik mij zorgen maken??

12 reacties
    Reageren
    flowstyle

Beste,

Zijn het witte steentjes? Anders zijn het mogelijk amandelstenen. Indien je er nog weinig last van hebt, kun je mogelijk een mondspoelmiddel gebruiken. Indien dit niet helpt kan altijd een bezoek helpen.

Indien het ook op de lip voorkomt, kan dat ook duiden op aften. Dit wordt veelal veroorzaakt door een vitaminetekort.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Reageren
    Anoniem

Ik heb niks in mijn keel. Het is echt alleen mijn tong dat witte aanslag heeft en vooral achterop mijn tong verder heb heel de dag last van een droge mond

Reageren
    Anoniem

Gebruik je medicijnen?

Reageren
    Anoniem

Ik gebruik nu een tijdje een homeopathische middel(thuja d6), echinacea, vitamine c, milti vitamine en visolie pillen.

Reageren
    Anoniem

Het is lastig te beoordelen. Ook een candida infectie veroorzaakt overigens een witte tong. Ik zou toch even langs de huisarts gaan.

Reageren
    Anoniem

Ik ben een week geleden bij de huisarts geweest en vroeg hem of hij in mn keel wou kijken hij zei dat het er goed uitzag en heeft verder niks over mijn witte aanslag op tong gezegd?

Reageren
    Anoniem

Als ik een foto stuur zou u het dan beter kunnen beoordelen?

Reageren
    John (moderator)

Plaats maar eens een foto.

Reageren
    Anoniem
    John (moderator)

Zoveel bijzonders is er ook niet te zien in je mond. Ja wat witte aanslag. Dat komt toch echt wel vaker voor. ik snap dat je huisarts daar niets over gezegd heeft.

Ben je recent ziek geweest? verkoudheid of keelpijn?

Reageren
    Anoniem

Ben lang verkouden geweest dat is nu sinds 1,5 week weg. Dus die witte aanslag is niks om zorgen te maken? Gaat dit vanzelf over of moet ik er wat aan doen? Zo ja wat dan?

Reageren
    John (moderator)

Dan is het waarschijnlijk nog een gevolg van de verkoudheid. Het gaat ook weer weg hoor. Je zou kunnen gorgelen met mondwater. Listerine bijvoorbeeld

Reageren
Reageer op: Droge mond, witte aanslag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.