- Anoniem22 juli 2014 om 19:42
Ik heb sinds een week last van een droge mond en witte aanslag op mij tong en zichtbare smaakpapillen vooral achter op mijn tong Wat kan dit zijn? Moet ik mij zorgen maken??
12 reactiesReagerenflowstyle22 juli 2014 om 19:47Beste,
Zijn het witte steentjes? Anders zijn het mogelijk amandelstenen. Indien je er nog weinig last van hebt, kun je mogelijk een mondspoelmiddel gebruiken. Indien dit niet helpt kan altijd een bezoek helpen.
Indien het ook op de lip voorkomt, kan dat ook duiden op aften. Dit wordt veelal veroorzaakt door een vitaminetekort.
Hoop dat je er wat aan hebt.
ReagerenAnoniem22 juli 2014 om 20:18Ik heb niks in mijn keel. Het is echt alleen mijn tong dat witte aanslag heeft en vooral achterop mijn tong verder heb heel de dag last van een droge mond
ReagerenAnoniem22 juli 2014 om 20:20Gebruik je medicijnen?
ReagerenAnoniem22 juli 2014 om 20:24Ik gebruik nu een tijdje een homeopathische middel(thuja d6), echinacea, vitamine c, milti vitamine en visolie pillen.
ReagerenAnoniem22 juli 2014 om 20:45Het is lastig te beoordelen. Ook een candida infectie veroorzaakt overigens een witte tong. Ik zou toch even langs de huisarts gaan.
ReagerenAnoniem22 juli 2014 om 20:51Ik ben een week geleden bij de huisarts geweest en vroeg hem of hij in mn keel wou kijken hij zei dat het er goed uitzag en heeft verder niks over mijn witte aanslag op tong gezegd?
ReagerenAnoniem22 juli 2014 om 20:52Als ik een foto stuur zou u het dan beter kunnen beoordelen?
ReagerenJohn (moderator)
22 juli 2014 om 21:04Plaats maar eens een foto.
ReagerenAnoniem22 juli 2014 om 21:09?
ReagerenJohn (moderator)
22 juli 2014 om 21:40Zoveel bijzonders is er ook niet te zien in je mond. Ja wat witte aanslag. Dat komt toch echt wel vaker voor. ik snap dat je huisarts daar niets over gezegd heeft.
Ben je recent ziek geweest? verkoudheid of keelpijn?
ReagerenAnoniem22 juli 2014 om 21:45Ben lang verkouden geweest dat is nu sinds 1,5 week weg. Dus die witte aanslag is niks om zorgen te maken? Gaat dit vanzelf over of moet ik er wat aan doen? Zo ja wat dan?
ReagerenJohn (moderator)
22 juli 2014 om 22:45Dan is het waarschijnlijk nog een gevolg van de verkoudheid. Het gaat ook weer weg hoor. Je zou kunnen gorgelen met mondwater. Listerine bijvoorbeeld
Reageren