Zoeken Vraag het forum

Witte uitslag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • omario

Hallo,
    Ik ben 17 jaar. Ik heb opeens(?) een soort witte uitslag op mijn gehemelte. Het lijkt ook achterin mijn mond te zitten (nog verder dan de achterste kiezen) en een klein stukje op de rand van mijn mond. Het doet geen pijn of iets dergelijks. Ik rook en drink niet (echt helemaal niet). Ik ben wel een paar dagen bij een familie verbleven waar flink wordt gerookt. Is dit gevaarlijk? Moet ik naar de huisarts, of moet ik eventjes afwachten?

44 reacties
    Reageren
    Pleuntje

Kun je een foto plaatsen?

Reageren
    Bram

Het lijkt niet ernstig.Je kunt het rustig enige dagen afwachten. mocht het niet spontaan over gaan dan de huisarts maar laten kijken.

Reageren
    omario

Ik ben naar de dokter geweest. Die zei dat het vrij normaal was, aangezien ik al een paar dagen grieperig was. Het komt dus waarschijnlijk daardoor.

Reageren
    Anoniem

De uitslag zit er nog steeds. ik denk dat het iets van een schimmelinfectie is. Candida? volgensmij is dat wel goed te behandelen (mijn broer had candida maar dan in zijn darmen)

Reageren
    John (moderator)

Candida of spruw.
    Ga even bij de huisarts langs.Het is inderdaad heel goed te behandelen.

Reageren
    omario

Het was inderdaad spruw. Ik heb van die daktarin gel gekregen maar heb niet echt het gevoel dat het helpt..

Reageren
    Anoniem

Spruw.Candida infectie mondslijmvlies:
    http://www.thuisarts.nl/spruw

Reageren
    Tandor1

Hoe lang gebruik je de daktarin nu omario?

Reageren
    omario

Een weekje ofzo. Iets langer. Maar ik zie nog echt helemaal geen verschil

Reageren
    Tandor1

Nou, het kan best een tijdje duren, Gewoon even doorgaan. let er wel op dat je nog zeker 2 dagen langer moet gebruiken als de witte uitslag is verdwenen.

Reageren
    omario

ja dat is waar, maar als ik toch al aan de 5e tube spul zit en er nog werkelijk niks is veranderd?

Reageren
    Tandor1

GA dan toch even terug naar je huisarts. Wellicht is er een ander middel nodig.

Reageren
    omario

ja dat was ik toch al van plan, en ik heb nog wat meer klachten dus dat komt goed uit

Reageren
    Tandor1

Laat even wat weten als je bent geweest.

Groet
    Tandor.

Reageren
Reageer op: Witte uitslag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.