Zoeken Vraag het forum

Lippen (Schraal, rood, pijn, mondhoek. bultjes)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lola

Ik zweer bij Blistex.

B.Jansen

loop al jaren met open mondhoeken.
    ik heb van de huis arts vitamine B,HELPT NIET.
    VOLGENDE STAP.NIEUW GEBIT HELPT NIET..
    TOEN WEER ZINK ZALF HELPT NIET.
    wie weet er raad voor mijn probleem…………….

Reageren
    Hanneke

Wat heb je zelf al gesmeerd?

Reageren
    Lisanne

Ik had er eerst ook last van wel een half jaar als het niet langer is.
    De dokter vertelde mij dat het een bepaald eczeem op mijn lippen was. Ik kreeg een zalfje tegen eczeem met inderdaad ook een hormoon. maar dat moet je heel licht opsmeren. Dus een bezoekje aan de dokter en het kan binnen een paar weken over zijn! Bij mij duurde het wel iets langer dan een week dat ik merkte dat het wegging! Ook moet je al je lippenspul en Lipgloss die je oogt hebt gebruikt weggooien. Een spulletje dat heel fijn is dat je bijvoorbeeld kan gebruiken als het over is en je een beetje gevoelig bent tegen bepaalde merkjes en echt irritatie loos is, is 8 hours cream elizabeth arden je hebt het in een tube en in lippenspul. ik heb het alle bij gebruikt maar ik zal de tube eventueel nemen want je kan het tegen van alles gebruiken. wonderspul! ik hoop dat je er wat aan heb.

Reageren
    Anneke

Ik weet niet of er meer mensen ervaring mee hebben, maar ik krijg rode pijnlijke bultjes op mijn lippen na het eten van bv kiwi of sinaasappelen, laatst heb ik bij keelpijn veel vitamine c zuigtabletten gebruikt, prompt kwamen de lipblaasjes opzetten.
    En als ik vaseline of lipbalsem gebruik dan verergert de situatie alleen maar, dan worden de lippen rood en pijnlijk
    Ook ik heb diverse allergie onderzoeken gehad, maar hier kwam niets uit
    Maar als ik geen zuur fruit gebruik, dan heb ik weinig of geen problemen

Reageren
    Nel

Kan Je die Protopic zalf bij de Apotheek kopen of alleen van de huis arts?

Reageren
    Nel

Kan je die Protopic zalf bij de Apotheek kopen of krijg je dat alleen op recept bij de huisarts?

Reageren
    Nel

Waar koop je 8hours cream elizabeth arden in een tube???????

Reageren
    Anoniem

Heb sinds enkele weken last van mond en lipbranden nadat ik een afdruk van een boven en beneden gebit heb laten maken. Mijn bovengebit word vervangen en beneden moeten tanden getrokken worden en dan het gebit Erin. Verschrikkelijk is dit nu. Zeker ook daar ik ziek ben en zuurstofafhankelijk. Weet me geen raad meer.

Reageren
    Anoniem

Het kan misschien een ontsteking of infectie zijn. Ik zou maar naar de huisarts gaan. Ik las ergens ook dat deze klachten horen bij SOA. Ik wil je niet bang maken, maar ik zou maar onderzoek laten doen.

Reageren
    Anoniem

Hallo,

Ikzelf heb hetzelfde probleem maar heb veel baat gehad bij de zalf gemaakt door bijen en 100% biologisch, namelijk Propolis creme.

Succes!

Reageren
    Anoniem

Hee Ronald!

Ik heb precies dezelfde klachten die jij hier beschrijft. Misschien beetje laat, maar ik vraag me af of je weet wat je toentertijd had! Ik word helemaal gek van de bultjes, velletjes, jeuk en droogheid van mijn lippen, niks helpt!!
    Ik hoop antwoord van je te krijgen

Groetjes Kim

Reageren
    Ines

weer een beetje een late reactie maar ik lijk hetzelfde te hebben.. nu voor de tweede keer, het lijkt zich bij mij naar buiten uit te werken want nu jeukt ook de huid om mijn mond. Weten jullie ondertussen wat het is? Ik heb eerst anti-allergie pillen en infectie-pillen gekregen dus even afwachten, maar zou graag weten of jullie resultaat hebben geboekt!

Reageren
    Anoniem

Ik heb hier sinds 2 weken last van.. Brandende lippen, kleine bultjes langs de rand, kapotte mondhoeken.. Ik word er gek van! En het jeukt! Smeer al jaren met Purol uit zo’n blikje, soort van verslaving. Altijd mooie verzorgde lippen gehad daardoor maar nu sinds 2 weken is het een drama en niets helpt! 🙁

Reageren
    John (moderator)

Zou een koortslip kunnen zijn.
    Ga even naar de huisarts en laat ernaar kijken.

Reageren
Reageer op: Lippen (Schraal, rood, pijn, mondhoek. bultjes)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.