Zoeken Vraag het forum

Trillende tong

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

ik heb al sinds januari ongeveer last van spiertrekkingen. Het gaat dan om faciculinaties. Ik heb het in mijn tong en in mijn handen. Maar wat zo raar is, is dat het alleen maar komt als ik mijn tong dus een beetje aanspan maar als ik hem ontspan of erg inspan, dan zijn ze verdwenen. Ik heb dit ook met mijn handen (vooral linker hand). Eigenlijk ben ik nog niet naar de dokter gegaan omdat ik het niet hinderlijk vind en geen andere klachten heb. Wel heb ik een vit d tekort gehad (nu is het gelukkig wel binnen de normen), en een vit b6 verhoogd. Ook ben ik lactose intolerant en gluten intolerant. Zou het hier ergens mee te maken kunnen hebben? Ik vind het namelijk erg apart. Mvg

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

ik zou toch eens met de klachten naar de dokter gaan

Reageren
    Anoniem

denkt u dat het wat ernstigs is?

Mvg

Reageren
    John (moderator)

Dat denk ik niet

Reageren
    Anoniem

Ik ondervind namelijk geen andere klachten. Wat ik wel heel raar vond is dat ik de spiertrillingen in mijn tong pas kreeg/opmerkte toen ik een trachitol tabletje pakte voor mijn zere keel . Dit was de eerste keer dat ik trachitol gebuikte, kan het hier mee te maken hebben? Ik heb geen andere klachten zoals vallen etc en ze zijn in de loop van der tijd niet erger geworden. Mvg

Reageren
    John (moderator)

Dat is een vraag die ik helaas ook niet kan beantwoorden

Reageren
    Ls

Anoniem. Ben je naar de huisarts geweest?

Reageren
Reageer op: Trillende tong
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.