- Anoniem18 december 2008 om 20:57
Hoe duur is een bezoek aan de huisarts? Lees het eens op deze internetpagina van het RIVM.
5 reactiesReagerenanoek20 december 2008 om 12:49als je verzekerd bent helemaal niets
ReagerenAns20 december 2008 om 13:08Ik denk dat het een misverstand is dat de huisarts niets kost als je verzekerd bent…
ReagerenAnita20 december 2008 om 13:37De goedkoopste huisartsenpost rekent altijd nog 4 keer het tarief van een consult bij de “gewone” huisarts. De duurste gaat er 200 keer boven zitten!
Dit lijkt me toch een goede reden om gewoon overdag naar de huisarts te gaan in plaats van te wachten tot de avond of het weekend.
Zelfs een telefoontje naar de huisartsenpost is al 5 keer zo duur als overdag naar je eigen huisarts.En de gezondheidszorg betalen we toch echt met z’n allen!!
ReagerenBoris20 december 2008 om 15:56Ik vind dat iedereen recht heeft op zorg. Natuurlijk weet de een beter hoe het hoort dan een ander, maar je moet altijd terecht kunnen bij medische hulp. Gelukkig leven wij in Nederland.
Reagerenbregje21 december 2008 om 00:45Natuurlijk heeft iedereen recht op medische zorg, dat staat ook niet tot discussie.
Reageren
Wat wel tot discussie kan leiden is wanneer je de zorg inschakelt, en dan blijkt dat het buiten kantooruren heel erg veel duurder is.