- Yasmijn1 augustus 2008 om 18:36
Goedenavond allemaal,
Ik ben Yasmijn, een meisje van 20 jaar. Ik ben vandaag bij mijn huisarts geweest voor een verwijzing voor de GGZ, omdat ik echt hulp nodig heb. In het verleden ben ik seksueel misbruikt, daar heb ik hem van op de hoogte gebracht.
Ik ben onlangs gestopt met therapie omdat die therapeut mij heel erg kwetste en totaal niet meer serieus nam, ook daarvan is mijn huisarts op de hoogte.
Zij vind alleen dat ik maar gewoon naar die therapeut toe moet blijven gaan. Hoe kan ze dat zeggen na alles wat ik haar over de therapeut verteld heb?
Ten slotte kan ik daar niet eens in behandeling, omdat ik dan minder moet werken en het financieel niet meer kan redden.
Andere huisartsen in de buurt heb ik al gebeld, een jaar geleden omdat ik me bij mijn huidige niet op mijn gemak voelde, alleen nam niemand me aan!
Wat nu? Huisarts weigert nieuwe verwijziging en met mij gaat het alleen aar slechter!!!
Liefs, Yasmijn
29 reactiesReagerenPuck2 augustus 2008 om 19:14Heej Yasmijn volgens mij heb ik vanmiddag ook al iets aan jou geschreven. Wat is dit nou voor iets geks. Je geeft aan dat je niet overweg kan met de huidige therapeut en je vertelt ook nog een dat je in het verleden sexueel misbruikt bent. Reden genoeg om eens goede gesprekken te hebben met iemand. Ik zou als ik jou was in de praktijk (is dat ook GGZ) vragen of je een andere therapeut mag krijgen, maar ik krijg het idee, dat dit een particuliere is?? Ik denk dat je ook zelf zonder verwijzing naar het GGZ kan “stappen” en je verhaal uitleggen. Ik vind dit te gek voor woorden. Ik zou tegen de huisarts zeggen, dat je een klacht gaat indienen als zij je niet doorverwijst. Misschien heeft zij wel een reden, maar ik vind als iemand hulp vraagt dat ie daar recht op heeft hallo we leven in 2008 en in Nederland hoor !!!!!!
Reageren
Nou meis sterkte en hoop gauw van je te horen hoe het verder met je gaat.
Liefs PUCKYasmijn2 augustus 2008 om 19:33Hey lieve Puck,