- Schaafwond30 april 2017 om 18:59
Onlangs ben ik op straat gevallen met de fiets. Ik ben naar huis gegaan, heb het bloed afgeveegd en er een verbandje omgegaan. Ik heb hierna een andere broek aan gegaan en ben weer weggegaan.
Later zag ik dat er wel wat bloed door het verband was gekomen, maar er zat een korst op de plek.
Ik heb verder niet over de gevolgen van wonden nagedacht, dus bij deze de vraag, laten rusten of iets ermee doen?
Bvd.
Bijlagen:
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 april 2017 om 19:02Ze ziet er vrij rustig uit. Ik zou er dus verder niets mee doen.
ReagerenSchaafwond30 april 2017 om 19:07Dankjewel, dit dacht ik zelf ook. Ik hoorde later echter verhalen over tetanusvaccinatie en dat er wel viezigheid in kon komen.
Hoe zit het hiermee? De wond is ongeveer 4 bij 4 cm en net onder mijn knie.
ReagerenJohn (moderator)
30 april 2017 om 19:18Voor een tetanusinfectie ben je toch al te laat. En afhankelijk van je leeftijd, is dat wellicht niet nodig. Je krijgt met 9 jaar een tetanusprik als je mee hebt gedaan aan het vaccinatie programma. Die is 10 jaar geldig…
ReagerenSchaafwond30 april 2017 om 19:28Ik ben 23 jaar inmiddels en ga er dan maar vanuit dat het allemaal goed afloopt
ReagerenJohn (moderator)
30 april 2017 om 19:32Het levert eigenlijk zelden problemen op.
ReagerenSchaafwond30 april 2017 om 19:33Geruststellende gedacht haha!
Reageren