- Anoniem17 augustus 2016 om 10:39
Hallo,
ik doe dit anoniem aangezien ik nog best jong ben en me een beetje zorgen maak.
een maand terug (in Juli) was het condoom gescheurt onder de seks. ik was niet aan de pil dus had ik een MAP genomen. die maand kreeg ik alsnog mijn ongesteldheid, dit duurde 6 dagen. rond de 2e of de 3e van deze maand ging het helaas weer mis. De MAP was weer nodig (ik had de anticonceptie pil al wel in huis maar was nog niet begonnen aangezien ik nog niet ongesteld was geweest) ik heb de hele tijd lopen stressen totdat ik op de 15e ongesteld werd (de maand ervoor was dit op de 20e) nu ben ik 2 dagen ongesteld en ik heb nu al weinig tot geen bloedverlies meer, en de laatste twee keer verschonen was het bloed bruin (opgedroogd). Op de 15e ben ik ook voor de eerste keer begonnen met de pil slikken. Nu maak ik mij een beetje zorgen. Zou het kunnen dat ik ondanks de MAP pil toch zwanger ben? of dat de MAP mijn menstruatie zo anders heeft gemaakt? of dat het misschien komt door de gewone pil? ook ben ik bang dat ik misschien wel niet echt ongesteld ben nu, en al wel ben begonnen met de pil.Ik hoor graag een antwoord want ik kom er niet uit en maak mezelf helemaal gek..
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 augustus 2016 om 10:47Het kan door de map komen maar ook door de pil, dat is moeilijk te zeggen.
Reageren
Op zich is het geen probleem. Omdat je de map hebt genomen moet je er rekening mee houden dat de pil de eerste 14 dagen niet betrouwbaar isAnoniem17 augustus 2016 om 11:29Dankje voor je antwoord! maar hoe bedoel je dat de pil niet betrouwbaar is?
ReagerenJohn (moderator)
17 augustus 2016 om 12:12Dat je zwanger zou kunnen raken
Reageren