- Toek8222 februari 2016 om 11:21
Situatie: vrouw, 33jr en al 12 jaar aan de pil (microgynon 30). Ben HEEL oplettend met de pil en doe alles precies volgens het boekje. Pil vergeten of te laat innemen oid doe ik niet aan. Bijsluiter kan ik dromen.
Bloedingen zijn niet veel. Eerder bruine afscheiding. Sinds paar jaar gebeurt het wel eens dat de menstruatie / onttrekkingsbloeding uitblijft in de stopweek. Zo ook de afgelopen keer en de keer ervoor. Beide keren 2 keer getest en gelukkig negatief. Nu zit ik bijna een week in de stopweek (woensdag nieuwe strip) maar geen rode vlag. Testen doe ik vanavond en please laat dat 1 streepje zijn.
Verder geen menstruatieklachten oid.
De bloedingen waren al minder aan het worden en dus ook wel eens uitgebleven. Ook al mee naar huisarts gegaan vorig jaar. Die adviseerde me om over te stappen op andere pil. Maar ik ben niet zo’n overstapper als het gaat om medicijnen. Het zijn geen snoepjes en verder heb ik totaal geen bijwerkingen namelijk.
Wat kan hier dan de oorzaak van zijn? Is het omdat ik lang aan de pil ben (12 jaar and counting)? Iemand ervaring hiermee?
TL;DR: al 3e stopweek op rij en geen bloeding. Al 12 jr aan pil. En als er iemand heel oplettend is op het gebruik van de pil ben ik het wel. Alles volgens het boekje gedaan.
Thanks alvast.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 februari 2016 om 13:46Het is mogelijk dat je baarmoederslijmvlies onvoldoende aangroeit om een bloeding te veroorzaken in de stopweek. Ik denk dat het goed zou zijn om toch eens een verwijzing te vragen naar de gynaecoloog.
ReagerenToek8222 februari 2016 om 19:09Thx! Ja ik ga inderdaad maar eens de huisarts bellen en wellicht doorverwijzing naar gynaecoloog. Vanavond getest en die gaf 1 streepje aan, thank god.
Reageren