- Anoniem6 december 2015 om 10:05
Beste,
Al 4 maanden op rij word ik anders ongesteld dan normaal. Het is minder bloed, ouder ook en je ziet het meer alleen bij afvegen dan dat het in m’n broek zit. Lijkt ook meer slijm bij te zitten. De eerste keer is dus 4 maanden geleden en toen was het nog niet zo opvallend. De maand daarna heb ik de MAP geslikt, het condoom was gescheurd en ik vertrouw de pil alleen niet (ik weet het, nergens voor nodig). Ik ben iig niet zwanger, heb twee testen gedaan en ben twee keer bij de dokter geweest, ook totaal geen last van symptomen. Nu moet ik op dit moment nog een week de pil slikken tot volgende menstruatie maar heb nu al licht roze/bruine afscheiding? Dit is de eerste keer in deze 4 maanden..
Iemand van hetzelfde last?3 reactiesReagerenAnoniem6 december 2015 om 10:25Oud bloed en wat lichte afscheiding voor de menstruatie kan wijzen op te weinig progesteron. De pil is op zich al niet zo gezond, verhoogt het oestrogeenniveau in je lijf, terwijl veel vrouwen al te maken hebben met oestrogeendominantie, wat allerlei klachten teweeg kan brengen. De map verstoort die hormoonhuishouding nog meer en dat kan klachten geven.
Reageren
Dus goed om je te realiseren dat de pil, als je hem goed gebruikt hij veilig is, tenzij je bijvoorbeeld antibiotica gebruikt.
Bij gebruik van de pil dalen wel de niveaus van zink en vitamine B dus ook goed om daar wat aan te doen.Anoniem6 december 2015 om 10:42Maar is het niet raar dat ik na jaren slikken van de pil opeens anders ga menstrueren?
ReagerenJohn (moderator)
6 december 2015 om 11:39Het kan zijn dat je hormoonhuishouding naarmate je ouder wordt ook verandert. Soms kan dat worden opgelost door een andere pil te gebruiken. Overleg het met je huisarts. Een tussentijdse bloeding (spotting) is overigens niet ongebruikelijk bij pilgebruik.
Antibiotica heeft (met uitzondering van 3 speciale middelen) geen invloed op de werking van de pil. Dat is lange tijd wel gedacht maar inmiddels achterhaald.
Reageren