- Anoniem3 december 2015 om 20:03
ik heb 1 keer sex gehad zonder condoom en paar keer met en toen gleed hij soms weg.
mijn lichaam doet nu raar. ik heb geen honger en zit in een stressperiode
ik ben bang dat ik zwanger kan zijn..
ik heb over 13 dagen ovulatie
ik heb geen idee wat ik moet doen… , vrienden zeggen dat ik niet zwanger kan zijn.
ik heb ook gehoord dat als je denkt dat je zwanger bent dat je lichaam ook zo gaat doen..
heeft iemand tips?
dankjewel
13 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 december 2015 om 20:11Hoe oud ben je?
Reageren
Als je over 13 dagen in de ovulatie zit ben je nu dus ongesteld of dat net geweest….wanneer was de eerste dag van je ongesteldheid? En wanneer heb je onbeschermde seks gehad?Anoniem3 december 2015 om 20:22ik ben bijna 18
Reageren
laatste keer ongesteld op 28 en 29 november maar dat is toch veel te kort? daarvoor was ik 12,13 en 14 november ongesteldd
en had gister die sex.. maar voel me erdoor echt niet goed
en heel me onderbuik is dikAnoniem3 december 2015 om 20:35Na de menstruatie is het lastig te zeggen wanneer je precies een eisprong hebt, zeker als je nog jong bent kunnen de hormonen wat dansen. Als je gisteren seks hebt gehad lijkt het me sterk dat je nu zwangerschapsverschijnselen hebt. Weet niet of hij in je klaargekomen is, anders is de kans sowieso erg klein. Denk dat het vooral stress en onzekerheid is, wellicht nog andere factoren die spelen. Als je twee keer in korte tijd je menstruatie hebt dan kan het eerder zijn dat je hormonen van slag zijn. Beste is om daar wat aan te doen, liefst op natuurlijke wijze. Ook kan je soms na seks een blaasontsteking krijgen.
ReagerenAnoniem3 december 2015 om 20:42hij is niet in mij gekomen.
ik wilde de sex zoizo niet omdat ik nooit onveilig wil doen.
ik ben ook bang dat de laatste ongesteldheid maar een bloeding was..
ik hoop dat het alleen stress is. zat ook te denken om volgende week een test te doenik heb al een lange periode blaasontsteking, en heb veel stress laatste tijd misschien geeft dit een opgeblazen onderbuik, misselijkheid en een niet lekker gevoel
ReagerenJohn (moderator)
3 december 2015 om 20:47Sterker nog:
Als je gisteren seks hebt gehad kun je daar nu ONMOGELIJK al zwangerschapsverschijnselen van hebben. Ik denk dat je klachten vooral veroorzaakt worden door de stress die je daarover hebt.
Testen kun je pas over 2-5 – 3 weken. Eerder heeft totaal geen zin.
Als je geen enkel risico wilt lopen haal je morgenochtend de Morning After Pil.[quote]ik wilde de sex zoizo niet omdat ik nooit onveilig wil doen.[/quote]dan is het raar dat het dan wel is gebeurd. Als je vriendje dat weet heeft hij dat te respecteren..Hier moet je dus echt even goed met je vriend over praten. Zoiets is namelijk not done!
ReagerenAnoniem3 december 2015 om 20:54het is mijn vriend niet.
hij chanteert en dwingt mij..ik maak me verder zorgen over me dikke onderbuik en misselijkheid
hij is niet in mij gekomen
ReagerenJohn (moderator)
3 december 2015 om 21:03Als dat zo is, zou je eigenlijk aangifte moeten doen.
Dat valt dan onder aanranding en verkrachting…..Van een zwangerschap is dat niet. Dat is veel te vroeg.. Ik denk dat het de stress is waar je last van hebt. Maar haal morgen dan in ieder geval wel de Morning After Pil
ReagerenAnoniem3 december 2015 om 21:14ik zit ook aan een morning after pil te denken, maar ben bang voor bijwerkingen..
en aangifte doen en dat soort dingen geeft alleen problemen en daar zit ik niet op te wachten
ReagerenJohn (moderator)
3 december 2015 om 21:19Denk je dat het beter is om het risico te lopen en dan zwanger te raken?
Bijwerkingen hoeven er niet altijd te zijn..
ReagerenAnoniem3 december 2015 om 21:23de kans is klein en ik weet gewoon niet wat ik moet doen…
ik heb veel allergien en een huidaandoening
Reageren
de kleinste dingen geven al een groot effect op mijJohn (moderator)
3 december 2015 om 21:27Het is een beslissing die je natuurlijk zelf moet nemen…
ReagerenAnoniem3 december 2015 om 21:33ik denk dat ik wacht..
heb een erge stress periode en operatie gehad, en de kans is heel klein dat ik zwanger kan zijn.
ik heb nog morgen en zaterdag ochtend de tijd voor de morning after pil dus ik kijk hoe ik me morgen voel
misschien heb ik een dagje minder of werken me darmen minderbedankt voor je hulp, ik ben erdoor rustiger geworden
ReagerenAnoniem4 december 2015 om 12:16Ook nog iemand die vervelend doet. Sommige mannen ruiken je zwakke plekken en maken daar dankbaar misbruik van. Moeilijk maar afstand houden en naar jezelf luisteren. Morningafterpil kan soms handig zijn maar verstoort een hoop in je lijf, de hormonen raken nog meer van slag dan ze nu waarschijnlijk al zijn dus ik snap je aarzeling. Als iemand in je is klaargekomen en het rond de eisprong is dan zou ik het toch doen maar anders moet je voor jezelf afwegen of het nodig is.
Reageren
En verder eens goed voor jezelf zorgen, grenzen stellen, weet er alles van, zelf ook veel te weinig gedaan. En aangifte doen, misschien eerst overleggen met een instantie of de politie. Aangifte doen kan wel een signaal zijn dat je het niet pikt en je kan hem eerder stoppen. Ik weet de situatie niet maar als er dingen gebeurd zijn waarvan aangifte is gedaan en er gebeurt (hopelijk niet) iets heel ernstigs dan hebben ze hem al in de smiezen. Liefs en sterkte.