Zoeken Vraag het forum

Nu al 2 weken ongesteld

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo ik ben een meisje van 17 jaar en heb mij maandstonden al van toen ik 12 was. Vanaf mijn 12 jaar waren mijn maandstonden altijd regelmatig. Iedere maand rond het zelfde tijdstip had ik ze… Maar toen ik 16 was bleven mijn maandstonden maar uit en iedere keer langer en langer. Ik had dan bijvoorbeeld 7maanden mijn maandstonden niet meer. Maar als ik ze dan terug kreeg had ik zeker meer dan een maand mijn maandstonden. Sindsdien blijft het langer weg soms 7maanden, 9maanden,… En sindsdien ben ik 17 (bijna 18) is het weer al 4 maanden geleden dat ik mijn menstruatie heb gehad… Maar nu heb ik mijn menstruatie wel weer na vier maanden ik heb ze nu al zeker 2 weken en ze zijn nog niet gedaan. Het is donkerbruin bloed. Iedere dag een klein beetje. Maar 2 weken mestruatie is toch lang. (wie weet hoelang het nog duurt tegen dat mijn menstruatie nu weer gedaan is. Wat is er aan de hand en hoe kan dit verholpen worden? P.s. Ik neem niets van pil, prikpil en heb geen spiraaltje dus hier kan het ook niet aan liggen. Wat nu?
    Groetjes anoniem.
    Ik ben blij dat ik dit hier even kan vertellen en advies kan vragen want ik durf hiermee niet naar de dokter groetjes. Alvast bedankt.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Gezien je leeftijd, zouden je menstruaties best nog wel eens onregelmatig kunnen zijn, maar in jouw geval is dat wel extreem.
    Ik zou je toch aanraden, om naar de huisarts te gaan. Wellicht gaat er iets niet helemaal goed in de hormoonhuishouding..

Reageren
    Anoniem

Ja inderdaad vind ik ook wel… Maar hoe gaat dat dan? Schrijven ze iets voor of is dat dan een onderzoek?
    Groetjes

Reageren
    John (moderator)

Er zou een bloedonderzoek kunnen worden gedaan….

Reageren
    Anoniem

Zelf ken je je situatie het beste. Kan soms door stress dat je menstruatie een tijdje uitblijft. Wat verder kan spelen is de hormoonhuishouding. Bruin bloed kan wijzen op een te laag progesteron. In het westerse voedingspatroon gebruiken we meestal teveel suikers en dat verstoort de hormoonhuishouding. Tegenwoordig wordt wel gesproken van oestrogeendominantie, omdat het oestrogeen dan te hoog is ten opzichte van het progesteron. Je zou er eens wat over kunnen opzoeken op internet en kijken wat je er aan kan doen.

Reageren
    Anoniem

Hallo bedankt maar dit kan echt niet komen door de stress. Ik weet het ook niet meer… En ja wat kan ik hier aan doen? Niet veel toch?
    Groetjes

Reageren
Reageer op: Nu al 2 weken ongesteld
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.