- Anoniem29 november 2015 om 22:03
Hallo ik ben een meisje van 17 jaar en heb mij maandstonden al van toen ik 12 was. Vanaf mijn 12 jaar waren mijn maandstonden altijd regelmatig. Iedere maand rond het zelfde tijdstip had ik ze… Maar toen ik 16 was bleven mijn maandstonden maar uit en iedere keer langer en langer. Ik had dan bijvoorbeeld 7maanden mijn maandstonden niet meer. Maar als ik ze dan terug kreeg had ik zeker meer dan een maand mijn maandstonden. Sindsdien blijft het langer weg soms 7maanden, 9maanden,… En sindsdien ben ik 17 (bijna 18) is het weer al 4 maanden geleden dat ik mijn menstruatie heb gehad… Maar nu heb ik mijn menstruatie wel weer na vier maanden ik heb ze nu al zeker 2 weken en ze zijn nog niet gedaan. Het is donkerbruin bloed. Iedere dag een klein beetje. Maar 2 weken mestruatie is toch lang. (wie weet hoelang het nog duurt tegen dat mijn menstruatie nu weer gedaan is. Wat is er aan de hand en hoe kan dit verholpen worden? P.s. Ik neem niets van pil, prikpil en heb geen spiraaltje dus hier kan het ook niet aan liggen. Wat nu?
Groetjes anoniem.
Ik ben blij dat ik dit hier even kan vertellen en advies kan vragen want ik durf hiermee niet naar de dokter groetjes. Alvast bedankt.5 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 november 2015 om 22:11Gezien je leeftijd, zouden je menstruaties best nog wel eens onregelmatig kunnen zijn, maar in jouw geval is dat wel extreem.
Reageren
Ik zou je toch aanraden, om naar de huisarts te gaan. Wellicht gaat er iets niet helemaal goed in de hormoonhuishouding..Anoniem29 november 2015 om 23:05Ja inderdaad vind ik ook wel… Maar hoe gaat dat dan? Schrijven ze iets voor of is dat dan een onderzoek?
Reageren
GroetjesJohn (moderator)
29 november 2015 om 23:37Er zou een bloedonderzoek kunnen worden gedaan….
ReagerenAnoniem30 november 2015 om 08:53Zelf ken je je situatie het beste. Kan soms door stress dat je menstruatie een tijdje uitblijft. Wat verder kan spelen is de hormoonhuishouding. Bruin bloed kan wijzen op een te laag progesteron. In het westerse voedingspatroon gebruiken we meestal teveel suikers en dat verstoort de hormoonhuishouding. Tegenwoordig wordt wel gesproken van oestrogeendominantie, omdat het oestrogeen dan te hoog is ten opzichte van het progesteron. Je zou er eens wat over kunnen opzoeken op internet en kijken wat je er aan kan doen.
ReagerenAnoniem30 november 2015 om 22:05Hallo bedankt maar dit kan echt niet komen door de stress. Ik weet het ook niet meer… En ja wat kan ik hier aan doen? Niet veel toch?
Reageren
Groetjes