- Anoniem20 december 2013 om 10:15
Vanaf april/mei ben ik opeens onregelmatig ongesteld (nooit last van gehad). Ik ben nu steeds om de 3 weken 2 weken lang ongesteld. De eerste week verlies ik een klein beetje bloed, de tweede week heb ik er echt heel veel last van (veel bloed verlies). Daarnaast heb ik pijn in m’n linkeronderbuik.
Ik heb een trage schildklier en ben te zwaar dus dacht dat het met dit te maken had. In juli/augustus is mijn bloed gecheckt op schildklierwaardes, Vitamine tekort, Hb waarde etc maar daar kwam niets uit. Alles zag er goed uit. Daarnaast heb ik een (buitenwendige) echo gehad waar ze niets op konden zien. Dus alles wat goed. Ook gekeken naar m’n darmen, maar die zagen er ook goed uit.
Maar ik blijf last hebben van deze ongesteldheid en de pijn (die niet altijd aanwezig is maar wel als ik ongesteld ben). Het bloed wat ik verlies is ook best slijmerig. Wat kan het zijn?
Laatst weer naar de dokter geweest en die gaf aan dat ik 3 dagen lang 3x ibuprofen moest slikken in de eerste 3 dagen van mn ongesteldheid, maar dat helpt echt niet. Daarnaast heb ik ook geen menstruatiepijnen.
Nu wil ik volgend jaar graag zwanger worden maar ben bang dat het op deze manier niet gaat… Ik wil graag weer 4/5 dagen ongesteld zijn en niet 15/16 dagen.
Wat kan ik doen? Teruggaan naar de dokter? Aan de pil gaan?
5 reactiesReagerenTandor120 december 2013 om 18:28Aan de pil gaan is een optie. Maar ik zou eigenlijk adviseren om bij de huisarts een verwijskaart te vragen voor de gynaecoloog.
Heb je medicatie voor de schildklier?
ReagerenAnoniem24 januari 2014 om 11:59Ja ik slik 0,0150 mg voor mijn schildklier. Ik heb een bloedonderzoek gehad maar schildklier werkt prima met medicatie. HB waardes zijn ook prima. Nog steeds last van 2 weken ongesteldheid, laatste keer zat er 3 weken tussen. Dus lijkt wel regelmatig maar toch nog steeds lang ongesteld.
ReagerenJohn (moderator)
24 januari 2014 om 16:26Hoelang slik je de medicatie voor de schildklier al?
ReagerenAnoniem29 januari 2014 om 18:42Ik slik al 2,5 jaar de medicatie.
ReagerenJohn (moderator)
29 januari 2014 om 22:23Dan is het niet erg waarschijnlijk dat het door de medicatie komt. Vraag de huisarts een verwijzing voor de gynaecoloog.
Reageren