Zoeken Vraag het forum

Tampon inbrengen lukt niet meer

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik gebruik al meer dan 5 jaar tampons en heb nooit problemen gehad met inbrengen en uithalen. Sinds vandaag lijkt het echter wel alsof mijn vagina veel nauwer en ribbeliger is van binnen dan normaal. De tampon inbrengen gaat moeizaam, omdat het voelt alsof het ‘gat’ te klein is. Ook lijkt het wel alsof de ‘weg’ van mijn vagina ineens veel schuiner naar voren loopt dan normaal. Iemand enig idee hoe dit kan komen?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Misschien is je vagina te droog omdat je zuurtegraad is veranderd.
    Heb je voor het overige geen andere klachten?

Reageren
    Anoniem

Heb je ook een idee wat ik daar aan zou kunnen doen, mocht dat het geval zijn? Heb verder geen andere klachten, alleen dat de ‘weg’ in mn vagina heel erg anders lijkt en ik continu druk op mn blaas voel als ik een tampon in heb (had ik vroeger nooit last van).

Reageren
    John (moderator)

Dat is moeilijk te zeggen. Dat zou dan toch even onderzocht moeten worden. Het kan een hormonale kwestie zijn of een infectie.
    Met de klachten die je nu noemt zou een verzakking ook nog mogelijk kunnen zijn.
    Ga dus met de klachten naar je huisarts

Reageren
Reageer op: Tampon inbrengen lukt niet meer

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.