- Anoniem22 maart 2015 om 13:17
Ik ben nu 22 jaar en ben ongesteld vanaf mijn 11e. Ik heb vanaf mijn 15e vanaf de maanden mei/juni tot september geen menstruatie. Verder heb ik normale ongesteldheid gehad, wel enorm heftig en veel, maar regelmatig. Ik ben een tijd aan de pil geweest, van mijn 18e tot mijn 20e. Toen ik daarmee stopte werd ik eens in de twee maanden ongesteld. Ik was het toen heel erg weinig of juist heel erg veel. De laatste anderhalf jaar ben ik misschien maar 4 of 5 keer ongesteld geweest. Ik heb tijdens mijn menstruatie de laatste paar keren geen bijzonderheden ervaren, het was niet meer zo heftig als vroeger.
Ik heb geen idee of ik mij zorgen moet maken of niet. Is het zo dat het afnemen van mijn ongesteldheid kan betekenen dat ik misschien straks minder vruchtbaar ben?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 maart 2015 om 15:44Daar is zo 1-2-3 geen antwoord op te geven. Dat is afhankelijk van de oorzaak van het (regelmatig) uitblijven van je menstruatie. Daar zal dan onderzoek naar gedaan moeten worden.
Reageren
Vraag dus aan je huisarts en verwijzing voor de gynaecoloog.Anoniem26 maart 2015 om 11:15Misschien je schilderklier(hormoon) eens na laten kijken?
Reageren