Zoeken Vraag het forum

Maar 3 keer per jaar ongesteld

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben nu 22 jaar en ben ongesteld vanaf mijn 11e. Ik heb vanaf mijn 15e vanaf de maanden mei/juni tot september geen menstruatie. Verder heb ik normale ongesteldheid gehad, wel enorm heftig en veel, maar regelmatig. Ik ben een tijd aan de pil geweest, van mijn 18e tot mijn 20e. Toen ik daarmee stopte werd ik eens in de twee maanden ongesteld. Ik was het toen heel erg weinig of juist heel erg veel. De laatste anderhalf jaar ben ik misschien maar 4 of 5 keer ongesteld geweest. Ik heb tijdens mijn menstruatie de laatste paar keren geen bijzonderheden ervaren, het was niet meer zo heftig als vroeger.

Ik heb geen idee of ik mij zorgen moet maken of niet. Is het zo dat het afnemen van mijn ongesteldheid kan betekenen dat ik misschien straks minder vruchtbaar ben?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Daar is zo 1-2-3 geen antwoord op te geven. Dat is afhankelijk van de oorzaak van het (regelmatig) uitblijven van je menstruatie. Daar zal dan onderzoek naar gedaan moeten worden.
    Vraag dus aan je huisarts en verwijzing voor de gynaecoloog.

Reageren
    Anoniem

Misschien je schilderklier(hormoon) eens na laten kijken?

Reageren
Reageer op: Maar 3 keer per jaar ongesteld
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.