- Anoniem20 oktober 2014 om 09:30
Hallo allemaal,
Ik ben een trotse moeder van 2 prachtige dochters. Een van 10 jaar en de jongste van 3 jaar. Tussen beide dochters in heb ik 3 miskramen en 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, waarbij mijn rechter eileider verwijderd moest worden.
Vanaf de geboorte van de jongste heb ik last van angst en of paniekaanvallen. Steeds een gespannen en nerveus gevoel, tevens draait je lichaam dan op volle toeren waardoor ik het vertrouwen in mijn lichaam een beetje ben kwijt geraakt.
Nu moet ik erbij vermelden dat ik direct na de geboorte van de jongste ben begonnen met de pil en slikte deze dan ook zo lang mogelijk door om maar niet ongesteld te hoeven worden. Vanaf dat moment is het eigenlijk allemaal begonnen. Ik ben in die tijd eens bij de huisarts geweest en heb antidepressiva gehad, nadat ik dit een tijdje heb gebruikt ben ik er mee gestopt, maar een jaar later was het weer raak. Toen weer AD van de arts gehad en ook daar ben ik inmiddels mee gestopt.
Nu is het wel zo dat ik hoorde en las dat de pil veel schade kon aanrichten als het om paniek en angst gaat. Hier ben ik in augustus mee gestopt en het gaat me al stukken beter af. Maar nu is het zo dat ik rond de menstruatie tijd weer meer last krijg van alle klachten zoals angst, paniek, gespannenheid en nerveus gevoel. Kan het toch zijn dat dit allemaal veroorzaakt wordt door mijn hormonen? Wie herkent zich in mijn verhaal?? Ik hoor graag van jullie.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 oktober 2014 om 15:44Je hormonen kunnen inderdaad en rol spelen. PMS is heel goed mogelijk
ReagerenAnoniem20 oktober 2014 om 19:13Ik heb dezelfde klachten gehad,ook AD geslikt e.d. maar daarna een goede tip gekregen om Vit.B6 te gebruiken.Dit heeft mij erg goed geholpen.Misschien het proberen waard?
ReagerenAnoniem20 oktober 2014 om 21:53Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb as woensdag een afspraak met iemand van care for women, dus ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen. Tevens lees ik veel dat idd B6 het erg goed doet en dan ook in combinatie met magnesium. Zal dat woensdag allemaal mee nemen. Nu, nu ik de pil niet meer slik, merk ik ookedat ik tijdens de top dagen, giga veel jeuk op mijn hoofd heb, en dat ik de laatste tijd met grote regelmaat een paar grijze haren, specifiek op 1 plaats, eruit moet trekken. Overigens ben ik pas 33 dus voor mijn gevoel te jong om volledig grijs te worden. Het grote geluk heb ik wel dat mijn moeder al heel vroeg doo. EDe overgang heen was, dus met goede hoop, is dat erfelijk om zou ik er dus ook snel klaar mee zijn!
Reageren