- Anoniem29 april 2014 om 21:30
Sinds de geboorte van mijn tweede kindje (meer dan 3 jaar geleden) is de cyclus ellende begonnen.
Mijn cyclus is erg regelmatig, maar ik weet niet of ik daar blij om moet zijn.
Rond de 14e dag heb ik mijn eisprong. Dit begint met een acute buikpijn en een lichte misselijkheid waarbij ik in eerste instantie altijd denk aan iets verkeerds gegeten te hebben. Meestal begint het aan het eind van de middag en gaat dan door tot ik in slaap val. Zeurende pijn die erg vervelend is. Vaak voel ik ook steken langs de linker of rechter zijde.
Twee dagen na de eisprong beginnen mijn borsten te stuwen (ik zeg stuwen omdat ik bij beide borstvoeding heb gegeven en het voelt als stuwen). Ze groeien bijna 2 cupmaten en ik kan er niets op of tegen verdragen.
Een week na de eisprong begint mijn huid veel verstopte talgklieren te krijgen, zijn de borsten nog pijnlijker en verander ik in een monster; labiel, geprikkeld, boos, verdrietig etc.
Ik krijg dan ook meerdere malen te horen dat ik zeker weer ongesteld moet worden, maar helaas klopt dit ook in alle gevallen.
De menstruatie vindt meestal rond de 28e dag plaats, maar ook wel eens later.
Ik voel me dan ook zwanger, inclusief ochtendmisselijkheid.
Wanneer het eindelijk doorbreekt en het is ook echt doorbreken, draag ik tampons en maandverband en dan moet ik vaak nog om de 15/30 min. wisselen zoveel bloedverlies. Het bloedverlies bestaat uit helder bloed en grote slijmklodders. Dit zijn enkel de eerste twee dagen, maar die twee dagen kan ik bijna nergens naar toe…vanwege bloedverlies, maar ik voel mij dan ook erg slapjes.
De menstruatie duurt in totaal een 7 dagen, maar vanaf de tweede dag verander ik eindelijk weer een beetje in mijzelf.
Hormoonwaardes zijn geprikt, uitstrijkje was goed, er is controle geweest op vleesbomen en andere zaken, maar niets gevonden.
Ik werd teruggestuurd naar de huisarts die mij uiteindelijk vertelde dat dit mijn cyclus is.
Ik voel mij niet echt serieus genomen met mijn klachten en het lijkt ook steeds erger en erger te worden. Bovendien begrijp ik niet waarom het nu zo is en niet altijd al; voor de geboorte eerste kindje en daarna was er niets aan de hand; ik had nooit last van eisprong of menstruatie.
Weet iemand wat mijn opties zijn? Of heeft iemand hier ook ervaring mee?
Ik ben tevens allergisch voor de pil.1 reactieReagerenJohn (moderator)
29 april 2014 om 22:28De klachten die je beschrijft noemt men PMS.
http://www.nvog.nl/Sites/Files/0000000110_pms.pdfWaarom de klachten er eerder niet waren is niet te zeggen.
Reageren