Zoeken Vraag het forum

rare mensturatie cyclus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Witte

Hoi,

ik ben anderhalf jaar geleden van mijn zoontje. Heb na 6 maanden bv me ongi gekregen. Precies zoals daarvoor 5 dagen normaal bloedverlies cyclus tussen de 30 en 33 dagen, maar twee dagen ervoor toch een druppel bloed al. Alleen met afvegen. Eind van vorig jaar een burn out gekregen menstruatie normaal. 3 maanden geleden ging ik naar 28 dagen. Met heel veel pijn in mijn bekken. Nooit gehad. En ook geen 2 dagen ervoor een druppeltje.

Vorige week werd ik na 26 dagen mega ongi. Ik kon niet meer lopen van de pijn. Heel veel stolsels, maar geen vlees verloren. Durfde geen test te doen, want ik wil niet weten of ik zwanger ben geweest. Duurde haast een week. Wij doen alleen aan condooms. Ik wil dolgraag een tweede maar man niet. Dus ik maak me natuurlijk ook gek in me hoofd zo nu en dan.

Deze maand ben ik na 21 dagen een paar druppels lichtroze verloren…. ik begrijp geen fluit meer van me cyclus. Ben dus al meer dan 4 jaar van de pil. Wil ik ook niet meer aan.

Nu zit ik geestelijke eindelijk goed in me vel, begint me lichaam te protesteren. Mijn vraag is is dit normaal. Moet ik naar de huisarts?

Alvast bedankt voor de moeite

5 reacties
    Reageren
    Witte

Eerste zin moet natuurlijk het woordje bevallen bij 🙂

Reageren
    Witte

Vorige week moest vorige maand zijn. Sorry voor mijn foutjes

Reageren
    John (moderator)

Na een bevalling is het niet vreemd dat je menstruatie van slag is. Het kan wel een tijdje duren. Het is goed mogelijk dat je hormoonhuishouding van streek is. Als je daarbij nog wat stress doet, is dat dus helemaal niet zo gek.
    Je kunt je menstruatie reguleren door het gebruik van de pil, de prikpil of een spiraaltje. Je gaf al aan dat je daar niet meer aan wil. Dan zul je het dus (voorlopig) met een ongeregelde menstruatie moeten doen.

Je kunt de huisarts eventueel vragen om je hormoonspiegels te laten controleren. Misschien dat er op een andere manier ook iets aan te doen is.

Reageren
    Witte

tandor,

bedankt voor je reactie. intussen met de huisarts overlegd. Ik moest er toch zijn voor iets anders. Die heeft een inwendig onderzoek gedaan. Dat was allemaal oke gelukkig. Ik moet het inderdaad aankijken en mocht de pijn ondragelijk worden of het gaat helemaal de schop op, dan gaan we idd verder onderzoeken

Reageren
    Anoniem

Aleve Feminax is speciaal ontwikkeld om de oorzaak van menstruatiepijn aan te pakken.

Reageren
Reageer op: rare mensturatie cyclus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.