- Zonnetje17 januari 2010 om 23:04
Waarom pas november? Ik snap niet precies wat je bedoelt. Maar wel heel jammer dat je nu geen goed nieuws hebt gekregen. Sterkte.
Anoniem24 juni 2011 om 09:33Hoi,
5 à 6 weken geleden heb ik sex (voor het eerst)met condoom gehad met mijn vriend. Toen werd ik gewoon 1,5 later ongesteld, maar wel wat minder dan normaal.Toen werd ik vorige week weer ongesteld met flinke buikkrampen(heb ik normaal ook). Die dag ben ik ook begonnen voor het eerst met de pil te slikken. Maar deze afgelopen menstruatie heb ik aardig wat bruinbloedverlies gehad. Ook lijken m’n borsten te zijn veranderd. Wijst dit op zwangerschap of niet?
ReagerenMerel28 juni 2011 om 22:34Alleen een zwangerschapstest geeft zekerheid. Doe een zwangerschapstest.
Reagerenlast van bruinverlies7 juli 2012 om 14:09hallo ik heb in de maand 2keer mijn maanstonden gekregen en nu heb ik last van bruinverlies is dat normaal?en ik ben niet zwanger want heb geen vriend…wie kan mij wat uitleg geven..dank je wel
Reagerenchers29 oktober 2012 om 17:19ik heb ook al last van bruinverlies is al 2 maanden en gebruik geen de pil zijn dat misschien ook tekens v zwangerschap??
Reagerenanne4 november 2012 om 15:29Hallo, ik gebruik nu deze maand voor het eerst de pil en zit nu in de 5e dag van mijn stopweek en heb alleen maar bruinverlies gehad. Het is vandaag vermeerderd (klonten en zelfs een hele sliert, sorry voor details)
Reageren
kan dit een zwangerschapssymptoom zijn?Anoniem28 augustus 2015 om 05:37Dit heb ik nu voor.eerst had ik een zeer licht positief testje nu niet meer,maar wel licht bruinverlies geen pijn niets.ik probeer wel zwanger te worden na twee miskraampjes ik voel me ook heel onzeker heb ondertussen ook een afspraak bij de geneacoloog
ReagerenLola17 maart 2018 om 09:57Beste, ik heb nu al een paar weken bruinverlies. Maar ik heb een inplantaat in mijn arm, ben wel een beetje ongerust.
ReagerenJohn (moderator)
17 maart 2018 om 10:39Hoe lang heb je de implanon al?
ReagerenCatootje18 maart 2018 om 08:18Hormonale anticonceptie onderdrukt je eisprong en verstoort je eigen hormoonhuishouding; naast dat het je lichaam berooft van diverse vitaminen en mineralen. Dit kan op de kortere of langere termijn klachten van allerlei aard geven.
ReagerenLisa19 maart 2018 om 11:40Hallo, ik was benieuwd of iemand dezelfde ervaring heeft als mij (we maken zoiezo al een afspraak bij de dokter). Ik hoop hierdoor wat geruster te zijn dus hier komt het: 2 jaar geleden ben ik gestopt met de pil, in de hoop dat er vanzelf een baby uit zou voortkomen. Mijn cyclus schommelt nog altijd en natuurlijk is er nog niks gebeurd. een week voordat ik ga menstrueren heb ik hoofdpijn en ontzettende pijnlijke tepels, dan krijg ik anderhalve dag bruin bloedverlies wat elke paar uur steeds meer en donkerder wordt en uiteindelijk rood. vorige week woensdag kreeg ik een spikkeltje bruin bloed zonder 1 van mijn andere symptomen te hebben. De volgende dag was het iets meer gewoon een veeg maar, nu 5 dagen later is er niks veranderd en heb ik nog steeds deze vage bloedverlies (licht tot donkerbruin). Nog steeds geen buikpijn of iets dergelijks. Af en toe voel ik een steekje onder in mijn buik op diverse plekken maar niets raars want dit voel ik wel vaker. als ik naar mijn vorige cyclus kijk ben ik nu 10 dagen overtijd en zit ik nu op mijn 41ste cyclusdag. zwangerschapstest heb ik gedaan vanochtend en uiteraard weer negatief. Duuuus iemand idee wat dit zou kunnen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
19 maart 2018 om 11:59Ik denk dat het in ieder geval goed is om aan de huisarts een verwijzing te vragen voor de gynaecoloog om te kijken of je geen PCOS hebt…
ReagerenCatootje19 maart 2018 om 15:38Bruin bloedverlies en onregelmatige cyclus kunnen te maken hebben met een tekort aan progesteron ofwel oestrogeendominantie, omdat het oestrogeen dan relatief te hoog is te opzichte van het progesteron.
Gebruik van de pil bevordert oestrogeendominantie en berooft je lichaam van diverse vitaminen en mineralen, waaronder zink. Op internet kan je vinden hoe je de oestrogeendominantie zelf weer kan bijsturen met de juiste voeding, xeno-oestrogenen zoveel mogelijk vermijden en gebruik van aanvullende middelen als lijnzaad en natuurlijke progesteroncrème. Ben zelf van de roze en bruine afscheiding in de week voor de menstruatie afgekomen door een combinatie van lysine en progesteroncrème. Die progesteron kan je bestellen via internet.
Reageren