- kiki6 januari 2010 om 20:23
Ik begrijp het echt niet meer. Het is nu al de 4e dag dat ik bruinverlies heb. Ik had gisteren ook hevige krampen in mijn onderbuik. Ik was er echt draaierig, misselijk van en ik kreeg ook koude rillingen en een gloeiend gevoel.
Waarop kan bruinverlies allemaal wijzen? Zou dit zolang kunnen duren als het toch uitdraait op zwangerschap? Normaal bij mijn menstruatie heb ik een pijnlijk gevoel aan de borsten maar dit gevoel heb ik nu niet. Ik ben ook ruim 2 weken te vroeg met mijn maandstonden.
Ik begin me langzaam ongerust te maken. Kan er mij iemand helpen? Ik wil nog geen test doen want die zal ik dan waarschijnlijk toch te vroeg doen.
27 reactiesReagerenZonnetje6 januari 2010 om 21:15Hallo Kiki,
Ik vind het lastig om je vraag te beantwoorden, want ik heb wel een aantal vragen…
-Gebruik je anticonceptie? Zo nee, hoe lang ben je er dan bijv. mee gestopt?
-Is je cyclus normaal / regelmatig?
-Probeer je zwanger te worden en heb je onveilige sex gehad?
-Heb je koorts?
-Zitten er ook stolsels in het bruin verlies? Of is het alleen rozig en slijmerig?
-Wat bedoel je met een gloeiend gevoel? En zit dat in je buik? Of bedoel je koortsig?Het zou zo kunnen zijn dat het een innestellingsbloeding is, wat betekend dat je zwanger bent. Maar het kan ook bloedverlies zijn door bijv. een klein wondje aan je baarmoedermond. Dit kan gebeuren als je tijdens het vrijen tegen de baarmoedermond stoot en er daarbij een adertje springt. Vrij onschuldig, gaat meestal vanzelf over.
De buikkrampen kunnen verschillende oorzaken hebben; het kan een zwangerschap zijn, of juist een vroege miskraam, maar ook kan het een reactie zijn op bijv. een wondje aan je baarmoedermond. Buikpijn kan zoveel verschillende oorzaken hebben… dat maakt het niet makkelijker.Een test is nog te vroeg geef je aan. Ik zou het dan nog even afwachten. Als het vloeien verergerd, wel even langs de huisarts gaan. Stopt het, dan over een week of 2 een zwangerschapstest doen.
Sterkte.
Reagerenkiki6 januari 2010 om 23:27hoi ik versta me er helemaal niet meer aan ik krijg nu al 4dagen bruinverlies wat ik normaal nooit heb ik heb gisteren ongelooflijk veel pijn gekregen in men onderbuik precies mestruatiepijn maar veel meer pijn. wat me ook opvalt is dat men bruinverlies heel wat minder is dan men ‘gewone’ menstruatie wijst dit op zwangerschap of iets anders ik weet echt geen raad meer en begin me wat ongerust te maken heeft er iemand dit al meegemaakt?
ReagerenAnoniem6 januari 2010 om 23:27Maarten6 januari 2010 om 23:47Ga gewoon ’s naar je huisarts zou ik zeggen.
ReagerenZonnetje7 januari 2010 om 09:46Hoi Kiki,
Heb je mijn antwoord niet gelezen dat je precies dezelfde vraag nog eens stelt?
Groeten.
Reagerenkiki7 januari 2010 om 11:18ik ben 3maand geleden gestopt met de pil toen kwamen men maandstonden een weekje vroeger en dan ng es een weekje vroeger en nu zijn het al 2weken ik heb geen brokjes (sorry voor de vieze woorden) in men bruinverlies en met gloeiend gevoel bedoel ik dat ik het heel warm kreeg en tegelijkertijd koude rillingen ik heb ook onveilig gevreeën ik heb dan gisteren hooguit misschien 1druppeltje bruinverlies verloren en vandaag is dit heel anders het is meer en gaat gepaard met krampen (het gevoel dat ik men maandstonden moet hebben) maar nadien gaat dit terug over en men maandstonden komen niet door en het bruinverlies mindert dan ook terug
ReagerenZonnetje7 januari 2010 om 15:13Als je stopt met de pil, kan je lichaam even de tijd nodig hebben om de eigen hormoonhuishouding weer te gaan regelen. Dit noemt men “ontpillen”. Je kunt dan bijvoorbeeld last krijgen van:
– een veranderde cyclus (meestal langer)
– een onregelmatige cyclus (in de 1e 6 mnd)
– opgezette onderbuik; een opgeblazen gevoel
– pijnlijke en/of gespannen borsten
– veranderde spijsvertering en stoelgang
– pukkeltjes
– misselijkheid
– (sterkere) stemmingswisselingenmaar ook:
– stralender uiterlijk
– meer zin in sexSoms lijken, met name de vervelende symptomen, op prille zwangerschapsverschijnselen en dat is hartstikke logisch. Het gaat immers om je buik en daar voel je nu ook van alles.
Ontpillen duurt bij de één een maand, bij de ander wel 9. Het bruin verlies zou door ontpillen kunnen komen, maar het kan ook heel goed zijn wat ik in mijn eerdere bericht meldde (lees dat anders nog maar een keer…).
Waarschijnlijk doe je het al, maar leef gezond, rook en drink niet (of zo min mogelijk) en je partner ook niet… en neem voldoende rust.
Waarom ga je niet even langs de huisarts? Of de gynaecoloog voor een echo? Dan weet je het zeker.
Reagerenkiki7 januari 2010 om 16:22Ik moet volgende maand op jaarlijkse controle en zal zien hoe het dan is maar ben wel nieuwsgierig wat het is hoop een zwangerschap maar vrees ervoor van niet toch bedankt voor de reacties.
Reagerenkiki14 januari 2010 om 22:48hoi,, ik weet niet wat het is nu ben ik ten einde van men maandstonden na zo een twee weken nu begin ik pijn te krijgen links in men onderbuik echt irritant net alsof men maandstonden al terug onderweg zijn ik kom echt nerveus ik kan erdoor niet slapen omdat ik er contstant over pieker zaterdag pas gaan we naar de gynae waar ik nog onrustiger van word! p.s. wat bedoelt men juist met bobbeltjes op de tepel???
ReagerenZonnetje15 januari 2010 om 16:03De pijn in je onderbuik kan komen door een naderende eisprong. Sommige vrouwen voelen dat wel en anderen niet. Als het ongeveer 2 weken voor je komende menstruatie is, dan zou dat het dus kunnen zijn. Je kunt dit eventueel nagaan door je ochtendtemperatuur bij te houden; die is om en nabij je eisprong tot een halve graad hoger dan normaal.
Als je volgende maand toch terugmoet naar de gynaecoloog, dan zou ik het daar eens vragen.Succes.
(en waar kom de opmerking over bobbeltjes op je tepel vandaan?)
Reagerenkiki15 januari 2010 om 22:06ik heb ergens op sites gelezen dat bij een zwangerschap ook vaak ‘bultjes’ (klieren van montgomery) kunnen ontstaan en beter zichtbaar zijn en ik blijf dat zeurende pijn hebben in men onderbuik ik heb ook eens vanbinnen gevoeld (bloos) enkel om te kijken op veranderingen en ik vind dat er een ander gevoel is dan normaal kan je u baarmoeder soms voelen als die opgeblazen is??? ik ga morgen al naar de gynae ben zeer ongerust dat er iets anders aan de hand is. ik weet echt geen raad meer ben echt nerveus voor morgen!!! :s
ReagerenZonnetje15 januari 2010 om 22:10Ik ben ook benieuwd naar wat de gyn morgen zal zeggen. Misschien ben je inderdaad zwanger en komen je ‘klachten’ daar vandaan. Spannend!
Laat je het nog even weten?
Reagerenkiki15 januari 2010 om 22:21oké doe ik zeker! 🙂 ik vind het ook best spannend en hoop idd op zwangerschap ben enkel bang dat het iets anders is nuja afwachten maar 🙂 hopelijk goed nieuws 😉
Reagerenkiki17 januari 2010 om 18:32het is geen zwangerschap 🙁 het is men lichaam dat terug helemaal hersteld en dit kunnen de mogelijke symptomen zijn dusja 🙁 in november zullen ik en men vriendje het nog es proberen het was wel een klap in men gezicht gisteren maar niks aan te doen he toch bedankt voor jullie advies;)
Reageren