gewichtsverlies/prikpil

Online ZorgZus
  • #1

    hallo,
    ik ben 32 en ben in november 2006 begonnen met de prikpil, deze heb ik gebruikt tot mei 2008.
    Ik heb altijd een vast gewicht gehad van 72-74 kg.
    Door het gebruik van de prikpil ben ik in totaal 22 kg aangekomen!
    Iedere drie maanden als ik weer de prik moest halen kwamen er weer een paar kilo's erbij. Het heeft lang geduurd voordat ik wist dat het dus daar door kwam. Mijn huisarts had mij hier dus niets over verteld. Pas in oktober 2008 begon ik weer ongesteld te worden en had toen een gewicht van 96 kg!!! Nu ben ik vanaf dec 2008 tot en met nu al 9 kg afgevallen. Heel erg mooi natuurlijk, maar het probleem is dat ik er helmaal niets aan heb gedaan. Ook niet voor het aankomen trouwens. Denken jullie dat het gewichtsverlies daar mee te maken heeft? Ben zo bang dat het ook wat anders kan zijn. Ben helaas ook niet iemand die zo snel naar de huisarts gaat.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    groetjes lady

    Reageer
    #2

    hallo,

    Mijn dochter gebruikt de prikpil ongeveer 1 1/2 jaar omdat zij erg last had van pms.
    Sindsdien is zij ongeveeer 25 kg aangekomen.zij is op een dieet gelijk met mijn vrouw (gebruikt geen prikpil),die is 22 kg afgevallen, volgens de arts in het ziekenhuis en de dieetiste kan het niet van de prikpil komen,
    Alle gedane bloedonderzoeken wezen niets uit.
    zij stopt op ons aanraden met prikpil.
    de fora op het internet wijzen toch de prikpil als boosdoener aan.

    Reageer
    #3

    Het is bekend dat bij het gebruik van Depo-Provera 150 het lichaamsgewicht iets toeneemt.

    Een gewichtstoename van 25 kilo in anderhalf jaar is niet te verklaren uit het gebruik van de prikpil alleen.

    Reageer
    #4

    hier 3 keer de prikpil gehad 12 kilo erbij en flink last van stemmingwisselingen, nu gestopt sinds 1 maand hopelijk word het nu wat beter

    Reageer
    #5

    Ik gebruik nu geen anticonceptie meer, ik heb al van alles geprobeerd en.dit als laatste redmiddel omdat het 1 hormoon bevat. Mijn libido is weg, ik heb oovliegers, voel me gejaagd en stemmingswisselingen, soms depressief. En zo nu en dan ongesteld. En ik let op mijn eten sport 4 x per week en val niks af. Ik heb gehoord dat de prikpil je hormoonhuishouding flink in de war kan schoppen. Ik stop met het gebruiken van al die rommel. Vreselijk is het.

    Reageer
    #6

    Kan zelf ook niet tegen hormonale anticonceptie en heb een pessarium. Misschien een tip. Is wel iets minder betrouwbaar dan de pil.

    Omdat je hormonen ontregeld zijn kan het wel zaak zijn om die weer wat bij te sturen. Hormonale anticonceptie bevordert oestrogeendominantie en zorgt voor tekorten in je lichaam, zoals zink, vitamine B en magnesium. De oestrogeendominantie is ook weer bij te sturen met de juiste voeding, met bepaalde middelen als kurkuma, maca en natuurlijke progesteroncrème.

    Reageer
    #7

    Ik zeg jullie eerlijk, ben gestopt met de prikpil omdat ik kei veel was aangekomen.

    nou ben ik gestopt en ben ik super ziek

    nooit aan beginnen

    Reageer
    #8

    Ik weeg met het nemen van de prikpil 65 kilo.
    Zodra ik stop val in binnen 3 maand 11 kilo af!
    2 broekmaten kleiner dit is natuurlijk te licht.
    Vooral in de benen en billen.
    Na 1000 keer de vraag of het allemaal goed met mij ging vond ik dit niet erg leuk meer aangezien ik niet bewust af viel.!!
    Dus na 4 maand weer begonnen, en binnen 3 maand weer op het oude gewicht!

    Heeft iemand een tip om op gewicht te blijven na het stoppen van de prikpil??

    Reageer
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    6 jaar geleden aan de prikpil begonnen....
    3 jaar geleden ermee gestopt ..... resultaat : 18 kg bijgekomen!
    ik ben nu 47 jaar en in de menopauze ; waar er ook kilo's van bijkomen..... moedeloos word ik ervan.
    de huisarts vertelde me toen dat ik ongeveer 5 kg zou bijkomen, de gynaecoloog vertelde me gisteren dat dat absoluut geen waar is ; dat je er gemakkelijk 20 kilo kan van bijkomen. Een schande vind ik het. Die informatie mocht wel duidelijker zijn. dat voor iemand die 7 jaar gestudeerd heeft..... ik raad iedereen de prikpil af.

    Reageer
    #10

    Hormonale anticonceptie werkt ontregelend op je eigen hormoonhuishouding en kan werking schildklier ontregelen. Ook cortisolhuishouding kan ontregeld raken. En medicijnen, waaronder ook anticonceptie, zorgt voor verlies van vitaminen en mineralen. Een complementair genezer zou je kunnen helpen je lichaam weer in balans te krijgen.

    Reageer
    #11

    Beste

     

    ik heb een dochter met een beperking . En heb haar aan de prikpil . Ze is erg aangekomen . Maar heb het wel een aan de huisarts gevraagd maar die zei dat komt daar niet door  . Maar lees hier wel andere verhalen mijn gevoel is dus goed geweest. Maar vind heel moeilijk wat kunt je dan nu het beste  doen . Hebben jullie tips wat ik het beste kan doen .

    Reageer
    #12

    Beste

     

    hier ook een dochter met beperking . 2018 begonnen met prikpil ook erg aangekomen . Als ik de verhalen hier lees weet ik genoeg .

     

    Reageer
    #13

    Ik heb 12 mnd de prikpil genomen, had het voor mijn migraine, maar daarvoor helpt het niet meer. In het begin iets verbetering. Inmiddels 10 kilo aangekomen en laag vit D.
    Ik ben gestopt met deze rommel, hopelijk gaam de kilos er ook weer af.

    Reageer
Reageer op: gewichtsverlies/prikpil
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief