Zoeken Vraag het forum

Stopweek of niet bij doorbraak bloeding?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sas

Ik slik al een aantal jaar de pil. Vroeger had ik nooit echt last van doorbraakbloedingen maar nu heb ik als ik 3 maanden de pil slik soms last van een doorbraak bloeding. Nu zit ik ook op de helft van mn pil strip en heb ik ineens last van den doorbraakbloeding. Is het nou verstandig om dan meteen te stoppen?

Ik heb woensdag de pil voor het laats genomen. Moet ik dan donderdag volgende week weer beginnen?

7 reacties
    Reageren
    Nienke

Na drie maanden krijg ik ook last van doorbraakbloedingen, het is onmogelijk voor mij om de pil langer door te slikken. Een gewone menstruatie voel ik aankomen, een doorbraakbloeding niet dus dat is knap vervelend. Vandaar dat ik tegenwoordig maar 2 maanden de pil meer neem en dan stop ik.

Mijn huisarts adviseerde een stopweek als je doorbraakbloedingen had.

Reageren
    Sas

Ah dankjewel nienke! Kreeg opeens last van bloed. En dan in de nacht weer niet? Dus denk dat het dan nu moet doorkomen

Reageren
    John (moderator)

Als je de pil doorslikt zonder stopweek, kun je wel last krijgen van doorbraakbloedingen. Dan is het de bedoeling om meteen een stopweek te starten. Een stopweek heeft 7 pilvrije dagen. Als je dus op woensdag de laatste pil neemt moet je idd weer op donderdag met de pil starten

Reageren
    Ruth

Ik heb 2 strippen pil geslikt en dan 7 dagen niks en nu weer 2 strippen van de pil, maar nu ben ik op dag 13 heb ik al 2 dagen last van doorbraakbloedingen. Ik heb vorige week vrijdag seks gehad zonder condoom. Ben ik nog beschermd als ik morgen zaterdag (8 dagen later dan seks) de pil niet slik? Ik moet dan officieel nog 8 pillen.

Reageren
    John (moderator)

Ben je nou in de eerste of de tweede strip na de stopweek?

Reageren
    Ruth

Tweede

Reageren
    John (moderator)

tweede strip zonder stopweek. Dan kun je gewoon op ieder moment een stopweek straten en ben je gewoon beschermd

Reageren
Reageer op: Stopweek of niet bij doorbraak bloeding?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.