Zoeken Vraag het forum

te vaak ongesteld

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • judit

de laatste 1 a 2 maanden ben ik om de 1,5 week ongesteld. Althans ik verlies veel bloed maar heb niet de gebruikelijke klachten als hoofdpijn en prikkelbaarheid. Als ik niet bloed verlies ik veel vocht en slijm en soms sporen van bloed.

Ik vind dit heel vreemd omdat ik altijd zeer regelmatig ongesteld ben geweest. Als ik de pil uur uur later slikte was ik een uur later ongesteld. Ook zonder pil was ik zeer regelmatig.
    Dit jaar ben ik in april gestopt met de pil en was direct weer zeer regelmatig. In augustus heb ik mij laten steriliseren door middel van de essure methoden.
    Heeft dit er meer te maken?

20 reacties
    Reageren
    Lesley

In principe kent de Essure methode geen bijwerkingen. Als de behandeling geslaagd is, is dat geen logische verklaring voor het tussentijds bloedverlies.

Het Nederlands huisartsen genootschap heeft goede informatie over tussentijds bloedverlies. Lees deze folder en maak dan voor uw klachten een afspraak bij uw huisarts.

Hier vind u de folder:

http://nhg.artsennet.nl/uri/?uri=AMGATE_6059_104_TICH_R214002383166809

Reageren
    Emma

Dit is inderdaad geen gewone menstruatie. Ga even naar je huisarts voor een onderzoekje.

Heb je de overgang overwogen? Tijdens de overgang komt de menstruatie onregelmatiger, met kortere of juist met langere tussenpozen, en de menstrautie verandert. De ongesteldheid kan opeens veel langer of juist korter duren. Het bloedverlies kan veel heviger zijn of juist veel minder. Verschijnselen die normaal samen kunnen gaan met de menstruatie zoals buikpijn en rugpijn, kunnen juist nu optreden, erger of juist minder worden dan je gewend was.

Reageren
    breggit

hallo ik ben een vrouw van 43 heb sins een half jaar last van veel en te vaak menstuatie eerst werd ik het maanden niet en nu word ik het met een pauze van een dag of drie dan begint het weer heel hevig wat kan hier de oorzook van zijn ?.
    ik ben al bij de arts geweest en heeft bij mijn cysten op mijn eierstokken ondekt dat is onschuldig en word veroorzaakt door het niet ongesteld worden maar nu wil het niet meer stoppen heeft iemand hier wel eens van gehoord of zelf ervaring mee

Reageren
    Moena

Ik vraag mij af of ik je vraag begrijp. Het uitblijven van de menstruatie kan worden veroorzaakt door hormonale veranderingen tijdens de overgang.

Reageren
    Nina

De klacht die u beschrijft heet amenorroe, oftewel het uitblijven van de menstruatie.

Lees deze folder van het Nederlands Huisartsen Genootschap over “Als de menstruatie wegblijft”:

http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU14b.htm

Reageren
    Micky

Volgens mij is hier juist sprake van het omgekeerde.

Ook daar zijn patienteninformatiefolders over geschreven door het NHG. Dat zijn deze:

Vaginaal bloedverlies na de overgang: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU8a.htm

Tussentijds vaginaal bloedverlies: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU8d.htm

Overvloedig vaginaal bloedverlies: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU8c.htm

Onregelmatig vaginaal bloedverlies: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU8b.htm

Lees deze folders goed door, dan zul je beter begrijpen wat er aan de hand kan zijn. En als je ongerust bent, ga dan weer naar de huisarts.

Reageren
    martje

[b]breggit schrijft:[/b]
    [quote]hallo ik ben een vrouw van 43 heb sins een half jaar last van veel en te vaak menstuatie eerst werd ik het maanden niet en nu word ik het met een pauze van een dag of drie dan begint het weer heel hevig wat kan hier de oorzook van zijn ?.
    ik ben al bij de arts geweest en heeft bij mijn cysten op mijn eierstokken ondekt dat is onschuldig en word veroorzaakt door het niet ongesteld worden maar nu wil het niet meer stoppen heeft iemand hier wel eens van gehoord of zelf ervaring mee[/quote]

Hoi Breggit,
    Het kan zijn dat je inmiddels al meer weet, maar voor het geval dat.. Ik ken dit. Bij mij is ooit PCO vastgesteld, ook met cystes op mijn eierstokken en zeer weing ongesteld worden of juist om de haverklap. Op een gegeven moment bleef ik echter maar bloeden. Er bleek een grote poliep te zijn onstaan die later onder narcose verwijderd is. Het was ontstaan doordat er steeds maar slijmvlies werd opgebouwd en dit nauwelijks weer werd afgebroken bij gebrek aan normale menstruaties. Ik zou naar de gynaecoloog gaan en als er bij een vaginale echo niets te zien is vragen om een vaginale scopie. Succes ermee!

Reageren
    Anoniem
    stephanie

halloo ik ben stephanie een meid van 19 en zit ook met dit probleem ik ben de de afgelopen weken om de week ongesteld geworden en soms word ik het ook wel eens maanden niet. ik moet er wel bij zeggen dat ik een implanon heb en deze in juni had moeten vervangen maar doordat de huisarts toen der tijd met vakantie was heb ik dit nog niet gedaan. kunnen jullie mij helpen?

Reageren
    Pleuntje

Hallo Stephanie, inmiddels al wel een afspraak met de huisarts staan?

Reageren
    Ik

Ik heb dezelfdr klachten en ik heb 2 jaar geleden ook Essure gedaan

Reageren
    Anoniem

ik ben 25 en heb deze klachten al heeeeeeel wat jaren vaak ongesteld en heeeel veel bloeden 4 jaar geleden spiraal laten plaatsten toen werd het eindelijk beter nu sinds december spiraal laten verwijderen want we willen proberen kinderen te krijgen en sinds deze maand juni weer helemaal mis ben voor 2de keer deze maand ongesteld extreem veel bloeden en erg veel pijn erg vervelend ook dat er verder niks aan gedaan word terwijl je er al zovaak om gevraagd hebt als ik op internet zoeken kom ik niet anders uit als bij de overgang en daar ben ik lijkt me toch echt nog te jong voor

Reageren
    Anoniem

Nog even ter aanvulling. Naderhand bleek ik in de overgang te zijn en inmiddels paar jaar verder reeds door de overgang heen. Deze vervroegde overgang komt niet voor in de familie. Ergens, al weet ik dit niet zeker, heb ik het gevoel dat de sterilisatie er wel mee heeft te maken.

Reageren
    Anoniem

Wat jij hebt heb ik ook te vaak ingesteld. Verschillende soorten van de pil gehad.. Nope does not work.. Watttt wel !!

Reageren
Reageer op: te vaak ongesteld
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.