Zoeken Vraag het forum

2x geen menstruatie gehad.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Polly

Hallo

Ik ben in april met de pil gestopt en heb daarna regelmatig gemenstrueerd, behalve de afgelopen 2 maanden, toen had ik namelijk geen menstruatie. Ik heb vorige week een zwangerschapstest gedaan die heel licht positief was en vandaag weer een test gedaan en daarna nog 2 testen gedaan een paar dagen later en die waren beide negatief. Kan ik toch zwanger zijn? Of herkent iemand dit?

Groetjes Polly

1 reactie
    Reageren
    Kim

[i]Hi Polly,

Normaal gesproken is een positieve test een teken van een zwangerschap. De test is alleen positief als er daadwerkelijk HCG (zwangerschapshormoon) in je urine zit. Normaal gesproken zou de hoeveelheid HCG oplopen in de eerste weken van je zwangerschap. Ik dacht dat na de eerste 3 maanden dit weer af neemt…dus dan zou het niet meetbaar meer kunnen zijn.

Ik weet alleen niet precies hoe lang het hormoon in je urine zichtbaar is…

Het kan dus zijn dat je een miskraam hebt of dat je al veel verder zwanger bent dan je denkt…

Ik zou even langs de huisarts gaan en het probleem voorleggen…

Sterkte ermee! [/i]

Reageren
Reageer op: 2x geen menstruatie gehad.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.