- Anoniem28 oktober 2019 om 10:26
Hoi,
ik ben 20 jaar en heb nu 2,5 jaar n spiraaltje. Nooit problemen mee gehad maar in de laatste paar maanden ben ik wel erg onregelmatig ongesteld geworden. Het is bv zo dat ik nu 2 weken ongesteld ben en dan een week niet o.i.d. Ik ervaar ook sinds enkele weken erge buikpijn. Deze buikpijn is soms zo storend dat ik niet kan eten omdat het dan omslaat in misselijkheid. Het gaat om een buikpijn in de onderbuik. Ik heb gister seks gehad met mijn partner (nooit problemen mee gehad) en ervoer dit als erg pijnlijk. Hoe dieper hoe pijnlijker. Hierna geprobeerd met meer voorspel en dit was minder pijnlijk maar nog steeds pijnlijk.
ik ben 2 weken geleden naar de huisarts gegaan ivm controle van het spiraaltje en die bleek goed op zn plek te zitten/ geen problemen te hebben. Nu vraag ik me af wat het dan toch zou kunnen zijn.
Ik heb een afspraak met dokter weer staan op donderdag en ze vroegen me om een bekertje plas mee te nemen. Wat kan ik verwachten/ wat denken jullie dat er aan de hand kan zijn?
3 reactiesReagerenAnoniem28 oktober 2019 om 10:40Ohja en het is net alsof t bloed erg slijmerig is tov normaal.
ReagerenCatootje28 oktober 2019 om 15:53Hormonale anticonceptie werkt verstorend op je eigen hormoonhuishouding en zorgt voor verlies van vitaminen en mineralen. Vooral een spiraaltje werkt verhogend op het cortisol. Op de kortere of langere termijn kan je hiervan klachten ondervinden. Koperspiraaltje werkt verhogend op het koperniveau in je lichaam en verstoort daardoor indirect je hormoonhuishouding. Heb zelf een pessarium.
ReagerenJohn (moderator)
28 oktober 2019 om 18:30Moeilijk te zeggen zonder onderzoek. Vraag een verwijzing voor de gynaecoloog.
Reageren