Zoeken Vraag het forum

bruin slijm? help

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Help

Hallo, ik ben 2 dagen eerder (vorige week woensdag i.p.v. vrijdag, sinds gister weer met nieuwe strip begonnen) met mijn stopweek begonnen zodat ik niet ongesteld zou zijn op vakantie. Nu ga ik morgen op vakantie en ik heb nogsteeds last van bruin slijm. Is er iets tegen te doen zodat dit stopt voordat ik op vakantie ga? Anders zou ik het echt heel vervelend vinden..

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Daar is helaas niets aan te doen

Reageren
    Catootje

Pil ontregelt je eigen hormoonhuishouding en bevordert een toestand van oestrogeendominantie. Enige wat helpt is hormoonvrije anticonceptie. Tegen de afscheiding kan je een stukje natuurspons indoen. Wel hygiënisch mee zijn.

Reageren
    Lolaaa

Ik slik altijd door, en dan na de 3e strip las ik een stopweek in. Alleen nu zat ik op de helft van mijn derde strip en had  ik last van bruine afscheiding, soms zelfs zwarte propjes in mijn onderbroek. Eerst dacht ik gewoon oud bloed, maar die bruine afscheiding blijft nog steeds terwijl ik nu al 4 dagen ben gestopt met slikken om maar gewoon een stopweek in te lassen. Ik vraag me af of ik hierover mijn huisarts moet bellen, of is het heel normaal? Wat betekent die bruine afscheiding eigenlijk? En als ik volgende week dinsdag weer begin met slikken, ben ik dan gewoon beschermd, ja toch?
    Dit is trouwens de eerste keer dat ik dit heb, een ik ben al 2 jaar aan de pil, en al minstens een jaar slik ik altijd (3 maanden) door.

Reageren
    John (moderator)

Je hoeft daar niet voor naar de huisarts. Het is toch een normaal verschijnsel vooral bij het doorslikken van de pil. Als je weer op tijd met de pil begint, ben je en blijf je gewoon beschermd

Reageren
Reageer op: bruin slijm? help
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.