Zoeken Vraag het forum

Roodbruin bloed

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Room

Hallo
    Ik heb een vraag
    Ik heb zaterdag onveilige seks gehad en de pil vergeten in te nemen.. dat heb ik deze week nog is gehad.. en sinds gister had ik bruin tot bijna donkerbruin bloed in mijn onderbroek.. zelf was het daarna gestopt en had ik geen bloed meer. Vanochtend kwam er weer een beetje bruin bloed maar enorm weinig.. zelf vraag ik me af wat het is? Want ik slik nu continu de pil

1 reactie
    Reageren
    Miepje

Hi.

Dat is doorbraak bloed.

Als je je pil regelmatig vergeet, dan ziet je lichaam dit als stopweek en kan de menstruatie op gang komen

Omdat je toch weer doorslikt zal dit niet ineens zijn en komt het met kleine beetjes. Als het bloed wat langer in je lichaam blijft gaat het oxideren en krijgt het die bruine kleur.

Nu kan het zijn dat je menstruatie alsnog volledig doorbreekt of dat je alleen wat bruin/oud bloed verliest omdat je een zooitje maakt van je cyclus. En jezelf onnodig in een wellicht ongewenste situatie kan brengen.

Je bent dat minder goed beschermd tegen zwangerschap.

Reageren
Reageer op: Roodbruin bloed
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.