- Joanne frl14 november 2018 om 16:29
Beste lezers,
In het kort mijn situatie: mama van 32, 3 kindjes. Vorig jaar spiraal gekregen, begin oktober na bijna 11 mnd laten verwijderen ivm buik-/rugpijn, vage klachten etc. Na verwijderen paar dagen wat last van spotting en afscheiding.
1 november jl. ongesteld geworden, nadat ik een paar dagen al wat bruinige afscheiding had. Ongesteldheid was erg heftig. 5 dagen flink bloedverlies, en daarna 5/6 dagen nog steeds flink bruine afscheiding. Nu inmiddels 13 dagen verder en nog steeds grijs/bruinige afscheiding (wisselend, ene keer veel, andere keer bijna niks, wel zo dat ik overal spul bij me moet hebben) met brokjes of restjes opgedroogd slijm. De huisarts zei bij het verwijderen van het spiraal al dat ik veel witte afscheiding had en bij aanhoudende klachten moest ik terugkomen. De buikpijn etc. zijn grotendeels weg; lag dus waarschijnlijk wel aan spiraal. Uitstrijkje in januari was goed (in kader bevolkingsonderzoek). Wat nu te doen…..
Ik weet niet of ik nu nog moet afwachten, dat dit gewoon bij mij hoort (heb pcos, en altijd wel heftige menstruaties gehad), of dat ik er toch naar moet laten kijken.. Ik weet niet goed wat normaal is in deze.
Hebben jullie tips?
2 reactiesReagerenCatootje14 november 2018 om 16:33Bij pcos speelt insulineresistentie een grote rol en een teveel omzetting van testosteron in DHT. Hormonale anticonceptie werkt zeer ontregelend op je eigen hormoonhuishouding, werkt verhogend op het cortisol en zorgt voor verliezen aan vitaminen en mineralen, waaronder zink. Dit alles kan klachten geven. Je zou advies kunnen vragen aan een deskundige op orthomoleculair gebied.
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2018 om 17:21Ik zou toch even teruggaan naar de huisarts
Reageren