- Eva-Lynn14 september 2018 om 08:57
Beste mensen,
Een ietwat vreemde situatie speelt zich af in mijn hormoonhuishouding. Ik heb een natuurlijke, vaste cyclus van 22 dagen. Normaal gesproken een menstruatie van 5 dagen met normaal bloedverlies. Echter heb ik vorig cyclus maximaal drie dagen licht gemenstrueerd.
Nu de volgende situatie: sinds vorige week zaterdag ongesteld, zoals normaal gesproken. Dit leek afgelopen woensdag klaar te zijn. Echter is gister mijn menstruatie zo verergert, en kan niet langer dan een kwartier met dezelfde maandverband e.d. Hele lage, diepe buikpijn, maar ook veel stolsels.Iemand dit ook ooit ervaren? En wat er mee te doen?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 september 2018 om 09:43Eva-Lynn14 september 2018 om 10:24Of mijn mobiele telefoon krijgt kuren, en geeft reacties niet weer. Of uw reactie is niet goed geplaatst, Tandor? ?
ReagerenJohn (moderator)
15 september 2018 om 00:55het lijkt er inderdaad op dar er iets mis is gegaan.
Reageren
Hoe oud ben je? Hoelang menstrueer je al?Catootje15 september 2018 om 08:50Zowel een korte cyclus, een zware menstruatie als stolsels kunnen wijzen op een tekort aan progesteron, ofwel oestrogeendominantie, omdat het oestrogeen dan relatief te hoog is, ten opzichte van het progesteron. Op internet kan je wel vinden hoe je dat kan omkeren, met voeding en natuurlijke middelen. Onder andere natuurlijke progesteroncrème.
Reageren