- S16 augustus 2018 om 23:31
Hoi,
ik heb nu al een halfjaar last van een wel hele hevige menstruatie. Ik krijg hele extreme buikkrampen waardoor ik vaak flauwval. Ook moet ik veel kotsen en heb ik erg last van diaree. Ik kan zeker 2 uur niet meer lopen dan. Ik zweet me kapot, maar heb kippevel Mijn handen en voeten worden koud, wit en gaan tintelen. Hebben meer mensen hier last van? en Heeft iemand Tips hiervoor? (paracetamol innemen werkt niet,die komt per direct van boven weer eruit)3 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 augustus 2018 om 10:41Ik denk dat het goed zou zijn om met die klachten dan toch eens naar de huisarts te gaan.
ReagerenCatootje17 augustus 2018 om 21:39Ik zou beginnen bij je voedingspatroon. Suiker en zuivel zoveel mogelijk vermijden. Verder kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren je hele gezondheid ondersteunen en de pijnen verminderen. denk aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B en D, gammalinoleenzuur en omega 3. Magnesiuim het beste in een organische verbinding. Daarnaast kan magnesium phosphoricum ook helpen. Tien tabletten, opgelost in heet water en dat een paar keer herhalen. Werkt vrij snel. Ook zijn er natuurlijke middelen, bijvoorbeeld kruidenmiddelen.
ReagerenCatootje17 augustus 2018 om 21:50Ik zat even niet goed te lezen. Niet alleen krampen maar ook een hevige menstruatie. Bij een hevige menstruatie kunnen er ook tekorten spelen aan bepaalde voedingsstoffen, zoals vitamine B12. En verder oestrogeendominantie. Bij oestrogeendominantie is het oestrogeen relatief te hoog, ten opzichte van het progesteron. Dan is het zaak om te zorgen dat je lichaam het teveel aan oestrogeen weer afbreekt, dit met natuurlijke middelen. Ook kan natuurlijke progesteroncrème helpen. daarvan wordt je menstruatie wat lichter en kan de duur van je menstruatie wat korter worden. Als bonus wordt je humeur er ook beter van.
Reageren