- Anoniem6 april 2025 om 12:50
Hoi,
Ik heb de afgelopen 2 jaar gemerkt dat mijn menstruaties steeds heftiger worden. Daarvoor had ik hier en daar een steekje in mijn buik en soms was ik niet helemaal fit, maar dat was allemaal prima vol te houden. De afgelopen 2 jaar werd de pijn echter steeds erger. vanaf 1 jaar geleden kreeg ik soms bijvoorbeeld steken die zo heftig waren dat ik eigenlijk niet meer kon bewegen en ik voelde me ook steeds slechter de dagen voordat ik ongesteld zou worden.
Nu is het alleen maar erger geworden. Ik werd vroeger nooit wakker van menstruatiepijn en dit komt steeds meer voor. Vannacht en vandaag is echter toch een soort kantelpunt bereikt. Ik werd vannacht volledig gedesoriënteerd wakker van de pijn en de pijn was zo heftig dat ik dreigde te gaan overgeven, waardoor ik ook geen medicijnen in durfde te nemen. Ik heb na 15 minuten toch paracetamol en ibuprofen in weten te nemen, maar ik voelde me echt hondsberoerd. Daarna heb ik mezelf naar beneden kunnen slepen om een kruik op te warmen en thee te pakken, maar ik had amper genoeg energie om mezelf omhoog te houden. Daarna ben ik nog een uur wakker geweest omdat de pijn nog te heftig was om in slaap te komen. De rest van de nacht heb ik maar matig kunnen slapen en vanmorgen werd ik wakker met de neiging om weer over te geven van de pijn. Ik voel me heel licht in mijn hoofd, maar heb tegelijkertijd het gevoel dat ik, als ik eet of drink, ik direct over mijn nek ga. Ik ben een stuk bleker dan normaal en voel me gewoon over het algemeen heel slecht. Ook de pijn blijft aanwezig, al gaat het met maximale hoeveelheid paracetamol en ibuprofen (in combinatie met aleve feminax) wel ietsje beter.Voor mij is dit niet normaal, maar ik weet niet tot welk punt het wel als normaal gezien kan worden en welke symptomen eventueel niet normaal zijn. Op welk moment moet ik aan de bel gaan trekken? of moet ik dat op dit moment al doen?
2 reactiesReagerenSuus6 april 2025 om 13:17Ga er idd mee naar de huisarts.
ReagerenSuus6 april 2025 om 13:19En de combinatie van de ibu en aleve kun je beter niet gebruiken, ibu en naproxen mogen namelijk niet samen omdat dit heel slecht voor je lever is..
Reageren
De huisarts(enpost) kan wel een hogere dosis naproxen voorschrijven