- Nina3 juli 2018 om 23:11
hallo,
ik ben een meisje van 15 jaar en ben ongeveer 2 maanden geleden voor het eerst ongesteld geworden. Het is nu al 56 dagen nadat ik mijn eerste menstruatie had en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Is dit normaal??
22 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 juli 2018 om 23:18Ja, dat is niet vreemd als je pas de eerste keer ongesteld bent geweest. De eerste jaren kunnen de menstruaties nog erg onregelmatig zijn
ReagerenAl anderhalve maand niet ongesteld eerste menstruatiecyclus4 juli 2018 om 21:51hoelang kan mijn eerste menstruatiecyclus nog duren ik ben al 60 dagen niet ongesteld geworden… is het wel normaal. Ik heb ook ondergewicht, is dit heel erg?
ReagerenJohn (moderator)
4 juli 2018 om 22:22Als je ondergewicht hebt kan dat de oorzaak van het uitblijven van je menstruatie zijn. Als je veel ondergewicht hebt door een eetstoornis, zou je daar onvruchtbaar door kunnen worden. Ga dus naar de huisarts
Reagerenhoelang duurt menstruatiecyclus eerste keer5 juli 2018 om 16:38ik heb maar 4 kilo ondergewicht kan dit evengoed tot onvruchtbaarheid zorgen? En hoelang duurt de eerste menstruatiecyclus eigenlijk ongeveer?
ReagerenJohn (moderator)
5 juli 2018 om 18:04Anoniem6 juli 2018 om 16:21ja
ReagerenJohn (moderator)
6 juli 2018 om 16:25Oke. dan is het niet zo heel raar dat het wat langer duurt. De eerste jaren kunnen de menstruaties nog erg onregelmatig zijn. Ik zou wel wat aan je gewicht gaan doen
Reageren…6 juli 2018 om 19:25wat is de maximale cyclus ongeveer. Ik maak me erg zorgen.
ReagerenJohn (moderator)
7 juli 2018 om 00:44Daar is geen maximum voor. Als je er ongerust over bent, ga dan naar de huisarts
ReagerenBruine afscheiding maar niet ongesteld15 juli 2018 om 11:15Hallo, het is nu AL 70 dagen geleden dat ik voor het eerst ongesteld ben geworden. Vandaag zat er bruine afscheiding in mijn ondergoed en ik ben nog steeds niet ongesteld. Is deze bruine afscheiding normaal en dat ik nog niet ongesteld ben geworden?
ReagerenJohn (moderator)
15 juli 2018 om 13:34De eerste maanden van je ongesteldheid kan dat best wel voorkomen. Ik denk wel dat je volgende menstruatie eraan zit te komen
Reagerenwat nu?s16 juli 2018 om 22:50Het is veel donker bruine afscheiding met stukken zwart slijm erin en ik heb het al 2 dagen bruine afscheiding. Ook moet ik de laatste tijd erg veel plassen ook zie ik geen druppeltje bloed in de afscheiding.Ik ben ook nog steeds niet ongesteld. Ik ben toch niet onvruchtbaar he? Wanneer zit de ongesteldheid er aan te komen(als die komt)?
Reagerennog niet ongesteld17 juli 2018 om 22:51Hallo, het is nu al 74 dagen na mijn eerste ongesteldheid. Ik heb geen bruine afscheiding meer en ben nog steeds niet ongesteld. Wat heeft dit te betekenen?
ReagerenJohn (moderator)
18 juli 2018 om 02:32Hoe oud ben je?
Reageren