- Veronique20 juni 2018 om 20:44
Hallo,
Komt iemand dat bekend voor? …inmiddels ben ik nu precies 90 dagen niet meer ongesteld geweest. Wel heb ik de laatste tijd veel stress gehad, maar het gaat inmiddels al beter. Daarnaast heb ik pcos, maar het is echt al lang geleden dat ik zo’n lange cyclus heb gehad. Afgelopen maart heb ik nog een inwendige echo gehad, waarbij wat cystes te zien waren maar voor de rest niks bijzonders. En voor de rest nog wat onderzoeken wat betreft mijn darmen, blaasontsteking etc. Ook zijn er toen een aantal röntgenfoto’s van mijn rug gemaakt. Het was toen een stressvolle tijd waar ik inmiddels overheen was maar nu begin ik mij toch echt zorgen te maken wat betreft de ongesteldheid. Is het normaal dat deze zo lang wegblijft? Wat moet ik nu? Hoelang kan het nog duren?
1 reactieReagerenCatootje21 juni 2018 om 17:12Een onregelmatige cyclus of uitblijvende menstruatie kan te maken hebben met insulineresistentie en tekorten aan diverse voedingsstoffen. Bij pcos speelt ook insulineresistentie een grote rol. Belangrijk is dat je voedingspatroon, complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen helpen je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en de insulinegevoeligheid helpen te verbeteren. Langdurige stress heeft ook een negatief effect dus proberen ook je spanningen kwijt te raken. Op internet kan je meer vinden over de relatie tussen insulineresistentie en pcos.
Reageren