- Leuk19 juni 2018 om 18:09
Hallo allemaal, ik ben een meisje van 15 jaar en heb problemen met mijn menstruatie.
Ik werd altijd al heel onregelmatig ongesteld (denk al 1,5 jaar ongesteld), ook soms heel heftig en soms niet. Ik wilde ook altijd tampons proberen en las dat het makkelijker kon zijn als je een beetje ging onderzoeken naar hoe het daarbeneden is… en dat je het kon oprekken door voorzichtig je vinger in te doen.Nu heb ik dus gisteren mijn vinger erin gedaan en ben nu ongesteld. Zou het kunnen zijn dat dit mijn menstruatie heeft gestimuleerd?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 juni 2018 om 18:53Het kan natuurlijk zijn dat je menstruatie toevallig op gang gekomen is
ReagerenLeuk19 juni 2018 om 21:37ja dat dacht ik ook maar omdat ik al heel lang niet ongesteld was dus ik dacht miss is er een weg vrijgekomen of zo?
ReagerenClara19 juni 2018 om 21:47Hoi!
Menstruatie is een raar ding. Ik had voordat ik met de pil begon ook altijd een hele onregelmatige menstruatie. Soms was ik ongesteld en dan binnen 2 weken weer of juist bijna 3 maanden niet. Je lichaam reageert er heel verschillend op. Dat is trouwens ook de reden waarom ik met de pil ben begonnen op mijn 15e. Misschien is dit een oplossing? Dan weet je in ieder geval wanneer je ongesteld moet gaan worden. Maar een pil doet wel veel met je lichaam.
Ik denk niet dat je vinger de menstruatie heeft opgewekt, dit is namelijk niet echt op te wekken. Qua tampon zou ik aanraden om te beginnen met een mini tampon met een inbrenghuls. Die zijn heel makkelijk in te brengen en er staat goed uitgelegd hoe dat moet. Als je er wat gemakkelijker mee wordt kan je voor een normale maat kiezen en uiteindelijk voor een tampon zonder inbrenghuls gaan. Het is wel even oefenen aan het begin en neem hier echt de tijd voor. Succes!
ReagerenDie ene19 juni 2018 om 22:05hoi, heel erg bedankt voor je antwoord! Ik heb heel veel video’s gekeken en een aantal keer goed de bavhrijving gelezen. Ik denk dat het probleem was dat ik ook gewoon niet echt wist waar het gat zat waar het in moest. Maar die heb ik nu dus gevonden en hoop dat het deze keer moet lukken!
ik had wel gehoord dat het het beste is als je wacht tot een wat hevigere dag, anders deed het pijn met het eruit halen, is dit met een kleine tampon dan ook zo?
Reageren