- Anoniem26 mei 2018 om 14:40
Hoi,
Ik zit met een probleem waarover ik niet zo gemakkelijk praat op internet, maar ik wilde het toch even navragen. Ongeveer 3 weken geleden begon ik aan mijn stopweek. Na 4 a 5 dagen gestopt te zijn met de pil te slikken, werd ik ongesteld. Het bleef ongeveer 4 dagen bloeden en toen ben ik op de 4e dag van het bloeden weer begonnen met de pil te slikken. Na 2 a 3 dagen de pil geslikt te hebben stopte het bloeden. Maar dat ging 2 dagen goed en toen ging het weer bloeden! En nu ben ik dus alweer de hele week ongesteld!
Het is niet zomaar een klein beetje! Het zijn grote, dikke slierten met de ene keer puur zwart bloed en de andere keer puur rood en dan weer bruin. En het lijkt niet te stoppen maar juist meer te worden! Inmiddels slik ik alweer de hele week de pil, vanaf vorige week zaterdag maar het houd niet op!
Ik heb geen menstruatie pijn of krampen en ook geen andere klachten die door de menstruatie veroorzaakt kunnen worden. Is er iets met mijn lichaam en moet ik naar de dokter? Of is mijn pil gewoon niet sterk genoeg? Ik heb hem goed ingenomen, iedere keer ’s avonds als ik naar bed ging. Dus rond 22.30 u. Ik ben geen enkele pil vergeten. Overigens heb ik wel eens last gehad van doorbraakbloedingen maar nooit zo hevig! Zoals nu heb ik nog nooit meegemaakt. Wie herkent dit of kan mij helpen?
Groetjes Anoniem
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 mei 2018 om 16:52ik denk dat het dan toch goed is om naar de dokter te gaan. Het zou best kunnen dat je en andere pil nodig hebt.
ReagerenJamie27 mei 2018 om 23:17Inderdaad, even naar de dokter. Ik ben op advies van de gynaecoloog drie maanden gestopt met de pil omdat ik continue bloedverlies had. Volgens haar kan  je baarmoederslijmvlies dun worden als je al een hele tijd de pil slikt, dat moet weer herstellen.
ReagerenAnoniem28 mei 2018 om 20:13Hallo allemaal,
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Helaas is het nog steeds niet gestopt. Misschien inderdaad wel goed om helemaal te stoppen met de pil. Dat was ik al aan het overwegen. Het rare is alleen dat ik een pil slik die juist het baarmoederslijmvlies taaier zou moeten maken en niet dunner. Maar heel erg bedankt voor jullie adviezen! Ander advies of informatie is welkom!
Groetjes Anoniem
Reageren