Zoeken Vraag het forum

doorbraakbloeding, bruine afscheiding maar menstruatie komt niet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb een vraag,
    Afgelopen week kreeg ik last van doorbraakbloeding van mijn pil. Ik slikte deze door en kreeg toen oud bruin bloed. Ik heb dit al wel vaker gehad en stop dan met de pil en vaak komt mijn menstruatie daar dan meteen achteraan. Nu heb ik vorige week woensdag seks gehad en kreeg ik daarna de doorbraakbloeding. Alleen de doorbraakbloeding was met 1,5 dag zo goed als weg. Ik had zondag mijn laatste pil genomen en normaal duurt het dan 4 dagen voordat ik ongesteld wordt. Kan het zijn dat ik zwanger ben?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Waarom denk je dat je zwanger bent als je de pil goed gebruikt?

Reageren
    Anoniem

omdat normaal gesproken na een doorbraakbloeding mijn menstruatie vrij wel meteen op gang komt en dit keer niet.. 1,5 dag oud bloed gehad en verder niks meer. Begin me daardoor een beetje zorgen te maken

Reageren
    John (moderator)

Dat kan wel eens voor komen, dat is niet meteen een reden tot bezorgheid

Reageren
    ANoniem

maar moet ik nu gewoon afwachten en na mijn ‘stopweek’ ookal ben ik niet ongesteld geweest gewoon weer beginnen met slikken? Of zal ik voor de zekerheid een zwangerschapstest doen?

Reageren
    John (moderator)

Je kunt een zwangerschapstest als je dat wilt. Voor de rest gewoon even afwachten en na de stopweek gewoon weer met de pil starten

Reageren
Reageer op: doorbraakbloeding, bruine afscheiding maar menstruatie komt niet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.