Zoeken Vraag het forum

lichte menstruatie na MAP

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • hoi

1.5 week geleden heb ik seks gehad met mijn vriendin het condoom is gescheurd en 9 uur later heeft ze de MAP ingenomen maar 1 week voor haar verwachte menstruatie kreeg ze een hele lichte bloeding maar we weten niet zeker of dat de menstruatie is of een nabloeding ze is nu wel begonnen met de pil maar weet niet of dat nu wel handig is.
    heeft iemand hier ervaring mee?

16 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zal een bloeding zijn die door de MAP wordt veroorzaakt. Ze kan met de pil starten, maar ze is niet beschermd gedurende de eerste strip van de pil, omdat ze vooraf de MAP heeft genomen

Reageren
    hoi

maar het is voor ons een beetje onduidelijk of het nou haar menstruatie was of een tussentijdse bloeding

Reageren
    John (moderator)

Dat is het verstandig om er vanuit te gaan dat het niet de menstruatie was… Ze was immers sowieso te vroeg..

Reageren
    hoi

ze is altijd onregelmatig ongesteld maar dit keer was het veel minder als normaal dus ik denk het ook ja.

• even afwachten totdat ze echt ongesteld word
    Reageren
    hoi

moet ik me zorgen maken om die bloeding of is dat 1 van de bijwerkingen  van de MAP?

Reageren
    John (moderator)

Dat had ik gezegd: het zal een bloeding door de MAP zijn ( ook terug te vinden in de bijsluiter)

Reageren
    hoi

oke bedankt voor de reactie

Reageren
    hoi

ik had nog 1 vraagje

mijn vriendin zit nu dus aan de pil sinds de 1e dag dat ze die bloeding kreeg maar door de pil kan je toch niet menstrueren ? dus hoe kunnen we er dan achter komen of ze zwanger is ofniet?

Reageren
    John (moderator)

Daar kun je dan alleen maar achter komen met een zwangerschapstest.

Jullie moeten er wel rekening mee houden, dat ze voorlopig niet door de pil beschermd is!! Maar dat had ik al geschreven.

Reageren
    hoi

ja dat weet ik.

maar is die bloeding een teken dat de MAP heeft gewerkt? of is het dan nog steeds niet zeker?

Reageren
    John (moderator)

Doorgaans betekend dat, dat de MAP heeft gewerkt

Reageren
    hoi

dus ik hoef me niet meer druk te maken of ze zwanger is ofniet?

Reageren
    hoi

want ik heb er namelijk wel lang wakker van gelegen

Reageren
    John (moderator)

ik zou me daar maar niet zo druk om maken

Reageren
Reageer op: lichte menstruatie na MAP
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.