Zoeken Vraag het forum

Menstruatie na 2 weken (zonder pil)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Ik weet dat een dergelijk bericht al gepost is, maar ik vind het nergens specifiek terug. Normaal gezien ben ik altijd heel regelmatig met mijn menstruatie en nu is het 2 weken geleden en heb ik ze weer. Ik weet niet of het echt zo is, maar ik lijk er meer last van te hebben dan anders. Ik neem geen anticonceptie maar ben seksueel ook niet actief, ik vind het dan ook niet nodig om een vorm van anticonceptie te gebruiken al zou het enkel een ‘hulp’ zijn voor de menstruatie. Het is dus ‘volledig natuurlijk’ als ik het zo mag noemen. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hor oud ben je?

Reageren
    Catootje

een onregelmatige cyclus kan te maken hebben met zaken als insulineresistentie en oestrogeendominantie. Op internet kan je daar meer over vinden.
    Verder kan eventueel medicijngebruik, zoals bepaalde pijnstillers, je hormoonhuishouding in de war schoppen.
    Voor je hormonen zijn ook diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren belangrijk. Bij tekorten daaraan kunnen ook ontregelingen optreden.

Reageren
Reageer op: Menstruatie na 2 weken (zonder pil)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.