- anoniem10 maart 2018 om 12:25
Ik weet dat een dergelijk bericht al gepost is, maar ik vind het nergens specifiek terug. Normaal gezien ben ik altijd heel regelmatig met mijn menstruatie en nu is het 2 weken geleden en heb ik ze weer. Ik weet niet of het echt zo is, maar ik lijk er meer last van te hebben dan anders. Ik neem geen anticonceptie maar ben seksueel ook niet actief, ik vind het dan ook niet nodig om een vorm van anticonceptie te gebruiken al zou het enkel een ‘hulp’ zijn voor de menstruatie. Het is dus ‘volledig natuurlijk’ als ik het zo mag noemen. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 maart 2018 om 12:26Hor oud ben je?
ReagerenCatootje10 maart 2018 om 17:50een onregelmatige cyclus kan te maken hebben met zaken als insulineresistentie en oestrogeendominantie. Op internet kan je daar meer over vinden.
Reageren
Verder kan eventueel medicijngebruik, zoals bepaalde pijnstillers, je hormoonhuishouding in de war schoppen.
Voor je hormonen zijn ook diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren belangrijk. Bij tekorten daaraan kunnen ook ontregelingen optreden.