- I- just me30 november 2017 om 22:27
ik heb ervoor gekozen om 1x per jaar ongesteld te worden gezien ik een waslijst aan problemen ervan krijg. ik moet dan ook echt zorgen dat ik geen werk, school of afspraken heb of uberhaupt iets hoef te doen zo erg is het. die week heb ik afgelopen zomer gehad.
nu mijn probleem: voor het eerst in 2 jaar ben ik ineens door de pil heen ongesteld geworden en niet zo’n beetje ook. ik heb ook last van best grote klonten. ook voel ik mij dus niet lekker door die waslijst die erbij komt wanneer ik ongesteld ben. dit komt mij op dit moment echt van geen kant uit aangezien ik woensdag geopereerd moet worden en dat al genoeg ongemak is. iemand een idee hoe of wat?( miskraam uitgesloten)
mijn waslijst:
- hoofdpijn
- rugpijn
- buikpijn
- misselijkheid en evergeven
- diarree
- duizeligheid
- vlekken voor ogen bij opstaan of soms al bij weglopen
- flauwvallen
- enorme humeur schommelingen
- koorts
- slapeloosheid
- darmen stoppen paar dagen met werken
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 november 2017 om 23:00Een doorbraakbloeding dus. Dan zou het beter zijn om toch een stopweek in te lassen.
ReagerenCatootje1 december 2017 om 09:08Gebruik van de pil kan leiden tot vele klachten. Het bevordert een toestand van oestrogeendominantie en zorgt voor de onttrekking van essentiële voedingsstoffen aan je lichaam, zoals zink, vitamine B, Q10, magnesium, selenium, vitamine C en E. Oestrogeendominantie kan onder andere leiden tot sterkere bloedingen. Op internet genoeg te vinden over oestrogeendominantie en hoe je je hormonen weer bijstuurt.
Als je de pil gebruikt vanwege menstruatieklachten dan is het misschien goed om te weten dat daar ook natuurlijke remedies voor zijn, zoals volwaardige voeding en bepaalde voedingssupplementen; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren, en aanvullende middelen als natuurlijke progesteroncrème.
ReagerenI- just me1 december 2017 om 09:43toch stoppen kan echt niet. ik kan niet overgeven terwijl mijn wangen net gehecht zijn en mijn kaken op elkaar gehouden worden door 5 a 6 elastieken. mijn periode is normaal al niet om uit te houden maar in combinatie al helemaal niet.
Catootje: het niet gebruiken van de pil geeft meer overlast, dan ben ik 17 dagen per maand….ja per maand ongesteld incl. de waslijst. verder dat met het te kort komen van stoffen enzo kan ik me nog wel in gaan verdiepen. kwa pil en hulp middelen heb ik echt een hele hoop geprobeert helaas.
Reagereni- just me3 december 2017 om 21:19begin me nu toch wel zorgen te maken. het is alleen maar erger geworden en kan zo niet de operatie in. dat zou weer een 3 a 4 maand vertraging opleveren boven op de 6 die ik al had( ik had dus onderhand al bijna klaar kunnen zijn)
weet ook niet zo goed OF er iets aan te doen valt.
ReagerenJohn (moderator)
3 december 2017 om 23:16ga met de klachten naar de huisarts.Daar zijn medicijnen voor.
Reageren