Zoeken Vraag het forum

Late menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Help de laatste keer dat ik nog mijn regels had was een maand of 2 geleden is dit normaal? En ik ben 17 jaar

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou best wel eens kunnen gezien je leeftijd.

Reageren
    Cs

Hoe zit dat bij een vrouw van 31 jaar met een normaal gewicht?

Mijn cyclus is onverwacht erg lang (zie afbeelding).

Reageren
    John (moderator)

Ben je recent met de pil gestopt? Zou je zwanger kunnen zijn? Had je bij de laatste menstruatie klachten?

Reageren
    Cs

Tandor, 3x nee.

Sinds januari gestopt met nuvaring. Laatste keer seks was in augustus en vorige menstruatie was niet anders dan anders.

Reageren
    John (moderator)

Dan denk ik toch dat het goed is, om met de klacht naar de gynaecoloog te gaan. Het lijkt er toch op dat je geen eisprong hebt. Dat zou door een cyste op een eierstok kunnen komen.

Reageren
    Cs

Ok bedankt voor je reactie. Het kan niet komen door bijvoorbeeld stress? Ik zal morgenochtend de huisarts maar bellen.

Reageren
    John (moderator)

Als je heel veel stress/spanningen hebt, zou dat ook een oorzaak kunnen zijn.

Reageren
    Cs

Ik ervaar niet meer stress dan anders.

Inmiddels telefonisch contact gehad met de huisarts en een onderzoek is pas nodig als de menstruatie langer dan 6 maanden uitblijft.

Reageren
    John (moderator)

Dat kan de huisarts dan wel vinden, maar dat beslis je toch mooi zelf.

Reageren
Reageer op: Late menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.