- SRD31 oktober 2017 om 16:38
Hoiii ik ben 13 jaar en heb nu al erg veel bloeding
ik weet niet wat ik moet doen en durf ook niet naar de huisarts
het bloed overal doorheen en kheb alles al geprobeert en mn moeder om hulp gevraagd maar zij weet ook niks
ik moet elke dag mn onderbroeken en broek verwisselen omdat ik doorlek
iemand pls help me
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 oktober 2017 om 16:57Als je er heel veel last van hebt, zou je toch even naar de huisarts moeten gaan
ReagerenIk.help.je. Wel1 november 2017 om 05:24
ReagerenJe gaat best naar de huisarts
Ik denk dat de beste oplossing de pil isSRD2 november 2017 om 22:48John (moderator)
2 november 2017 om 23:13Ja dat kan.
ReagerenCatootje3 november 2017 om 04:46Een zware menstruatie kan te maken hebben met tekorten aan bepaalde stofjes, zoals vitamine B12 en zink. Ook kunnen zaken spelen als oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Kan je bijsturen met de juiste voeding en aanvullende middelen. Gebruik zelf natuurlijke progesteroncrème. De menstruatie wordt er korter door en je krijgt een lichtere bloeding. Wel goed om te zorgen voor je ijzer door de juiste voeding. Stoffen als vitamine C en lysine helpen de ijzeropname.
Voor het moment kan je zorgen voor dubbele bescherming van een tampon en maandverband. Of je kan een klein stukje natuurspons indoen. Als je nog geen tampons hebt gebruikt is dat misschien ook makkelijker.
Reageren