- J13 april 2017 om 10:30
Op zondagavond heb ik de laatste pil van mijn strip gepakt, nu is het donderdag en ben ik nog niet ongesteld geweest. Ik ben ontzettend bang om zwanger te zijn aangezien ik en mijn vriend daar helemaal nog niet aan toe zijn, dus de stap om een test te halen is voor mij ook best wel groot. Toen ik vanochtend naar de wc ging, had mijn maandverband nog steeds geen bloed opgevangen maar na het afvegen zag ik wel (héél weinig) donkerbruin bloed op het toiletpapier. De afgelopen dagen/weken heb ik wel wat stress gehad en daarvoor (wel nog tijdens deze strip) ben ik een aantal dagen flink grieperig geweest. Wellicht heeft het allemaal daar iets mee te maken? Wat denken jullie, moet ik me veel zorgen maken om een mogelijke zwangerschap?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 april 2017 om 10:39Het lijkt er toch op, dat je menstruatie onderweg is. Stress kan daar wel invloed op hebben. Als je de pil goed hebt gebruikt en er geen bent vergeten, is er in principe geen reden om aan een zwangerschap te denken. Wacht even rustig af, begin weer op tijd met de pil. Als je menstruatie dan verder uitblijft, doe dan een zwangerschapstest.
ReagerenJ13 april 2017 om 11:39UPDATE
Bij mijn volgende toiletbezoek bleek ik dus daadwerkelijk ongesteld te zijn. Tandor, bedankt voor je reactie!
ReagerenJohn (moderator)
13 april 2017 om 12:14Weer een zorg minder…  😉
Reageren