- Anoniem17 maart 2017 om 22:54
Ik heb al heel vaak gehad dat ik tijdens mijn menstruatie flauwval en moet kotsen. Ook als er niks in mijn maag zit (dan komt er dus gal uit). Ik ben ongeveer een uurtje duizelig en na het kotsen gaat het langzaam beter, maar dan ben ik wel een dag ziek. Waarom moet ik flauwvallen? Ik heb wel buikpijn maar ervaar het niet als extreem pijnlijk ofzo.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 maart 2017 om 22:58Heb je hevige/lange menstruaties? Hoe oud ben je? Gebruik je de pil?
ReagerenAnoniem17 maart 2017 om 23:00Ik ben 17, mijn menstruaties duren meestal 6 dagen en mijn cyclus duurt 40 dagen (inclusief de menstruatie, als ik het zo goed uitleg). Ik bloed wel behoorlijk veel maar ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal.
ReagerenAnoniem17 maart 2017 om 23:01Ik gebruik niet de pil
ReagerenJohn (moderator)
17 maart 2017 om 23:06Het zou door de bloedingen kunnen komen. Â Ga met de klachten naar de huisarts.
ReagerenCatootje17 maart 2017 om 23:29Voor een goede hormoonwerking zijn allerlei voedingsstoffen nodig. De basis is natuurlijk je dagelijkse voeding, met liefst zo min mogelijk suiker omdat die ontregelend werkt op je neurotransmitters en hormonen. Dan zijn er nog stoffen nodig als magnesium, zink, vitamine B/B12, vitamine D, gammalinoleenzuur en omega 3, lysine, om er enkel van te noemen. Een gebrek aan dat soort stoffen kan van invloed zijn op problemen met je cyclus en de menstruatie. Ook zaken als oestrogeendominantie en insulineresistentie kunnen een rol spelen bij menstruele klachten. Goed voor jezelf zorgen qua voeding en eventuele aanvulling kan schelen in je klachten, misschien een normalere cyclus.
Reageren
Vroeger moest ik overgeven en had diarree tegelijk en dan weet je niet hoe je boven de wc moet hangen. Ook had ik afgrijselijke pijnen. Voor mij heeft het voor allerlei klachten gescheeld om mijn voeding aan te passen plus wat supplementen te gebruiken.
Dingen als yoga zouden ook kunnen schelen in je klachten omdat het ontspannend werkt.