- Sanne8 januari 2017 om 17:37
Hallo,
Ik ben vanaf mijn 14e ongesteld, maar ben in 2015/2016 een jaar niet ongesteld geweest. Sinds ongeveer 8 maanden ben ik wel weer ongesteld, maar sinds drie maanden komt daar ineens heftige pijn bij. Deze pijn is de eerste dag het heftigst en is daarna niet echt hinderlijk meer. Het was de afgelopen keer zo heftig dat ik helemaal bleek werd, begon te zweten en bijna flauwviel.
Kan dit normaal zijn bij de menstruatie en moet ik even afwachten, of is het beter om de HA te raadplegen?
Nog even een aanvulling: ik ben op dit moment 18 jaar en ben te licht voor mijn lengte (BMI= 17)
Alvast bedankt
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 januari 2017 om 18:35Ik moet het toch even vragen: Â Heb je een eetstoornis?
Ondergewicht en eetstoornis kan wel voor menstruatieproblemen zorgen.
Maar de pijn is dan wel weer een ander verhaal. Ik denk wel dat je er goed aan doet om naar de huisarts te gaan.
ReagerenSanne8 januari 2017 om 19:02Nee, ik heb geen eetstoornis, maar het is erg moeilijk voor mij om aan te komen. Ik heb nooit echt genoeg gewogen.
Reageren
Bedankt voor de reactie. Ik zal dan wel even naar de huisarts bellen.John (moderator)
8 januari 2017 om 19:04Misschien is het dan ook goed om eens bij een diëtiste langs te gaan
Reageren