- Anoniem8 juni 2014 om 15:29
Omdat ik me niet prettig voel bij het gebruik van oxicodon wil ik heel graag stoppen.Ik gebruik het nu zo,n kleine twee jaar en de meeste bijverschijnselen zijn allang verdwenen behalve het hevige transpireren.Ik word hier niet goed van,heb het gevoel hevig in de overgang te zijn en die heb ik toch echt allang achter de rug.Nu het ook nog zo warm is,gaat het transpireren dubbel-op en ben ik de hele dag bezig met verfrissen van m,n gezicht,hals en nek.Ik gebruik de oxicodon voor neuropatische pijnen en als ik eerlijk moet zijn heb ik ergens nog liever de pijn dan dat zweten.Mijn vraag is nu: hoe moet ik het afbouwen? Heeft iemand hier ervaring mee,dan graag een berichtje terug. BVD.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 juni 2014 om 16:31Neem voor de afbouw van de oxycodon ruim de tijd. Doe het voorzichtig. Het geeft nogal wat ontwenningsverschijnselen als je te snel afbouwt. Laat je huisarts wel weten dat je gaat afbouwen. Hoeveel oxycodon gebruik je nu?
ReagerenAnoniem8 juni 2014 om 17:01Hallo Tandor. Ik gebruik momenteel 2×20 mg.oxicodon per dag.Ik weet,dat ik niet zo snel mag afbouwen maar is hier een soort van schema voor? Daarbij doe ik het liever zonder medeweten van mijn huisarts omdat ik hier eerder met haar over gesproken heb en zij het niet goedkeurt,er in elk geval niet achter staat.Ik heb n.l.al meerdere pijnstillers gehad die niet hielpen en ben ook op de pijn-poli behandelt,zonder resultaat.het enigste wat nu goed helpt is de oxicodon,vandaar!Zou je mij een goede tip kunnen geven,hoe af te bouwen? Dank je.
ReagerenJohn (moderator)
8 juni 2014 om 17:42[quote]het enigste wat nu goed helpt is de oxicodon,[/quote]
Reageren
Hou je er wel rekening mee dat de pijnklachten dan wel in alle hevigheid terug kunnen komen? Wat ga je dan doen?
Ik kan me voorstellen dat de huisarts het liever niet ziet omdat ook zij natuurlijk niets anders heeft voor je pijn.Anoniem8 juni 2014 om 19:18Hallo Tandor. Natuurlijk weet ik dat de pijn weer terug komt,maar zo verder gaan als nu,kan ik echt niet.De hele dag transpireren,echt zweten,vind ik ook een verschrikking en dan moet ik wel een overweging maken.Dan maar pijn,daar zal ik weer mee moeten leren leven.Dank voor je antwoord.
ReagerenJohn (moderator)
8 juni 2014 om 20:14Bouw ze in ieder geval over langere tijd af.
Reageren
Bijvoorbeeld:
1 x 20 1 x 15 p dag voor een hele week dan
1 x 15 1 x 15 p dag voor een hele week dan
1 x 15 1 x 10 p dag voor een hele week dan
1 x 10 1 x 10 p dag voor een hele week dan
1 x 10 1 x 5 p dag voor een hele week dan
1 x 5 1 x 5 p dag voor een hele week dan
1 x 5 1 x 2,5 p dag voor een hele week dan
1 x 2,5 1 x 2,5 p dag voor een hele week dan
1 x 2,5 p dag voor een hele week.Anoniem8 juni 2014 om 21:15Hallo Tandor. Vriendelijk dank voor je hulp en je snelle antwoorden.Nog fijne pinksterdag verder.Groet.
Reageren